Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان گلستان تاکید کردند : طرح سؤال نمایندگان از رییس‌جمهور و پاسخ ایشان به آن‌ها نمایش اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور اظهارکرد: دشمنان با طرح این مسئله به دنبال بلوا و آشوب در کشور بودند که با تدبیر رئیس جمهور و نمایندگان این مشکل حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رئیس جمهور به مجلس دعوت شد و پاسخ دادند اما 2 نکته در این جریان بود این جریان بیانگر این است مسئولان باید در مقابل مردم و نمایندگان مردم پاسخ دهند چون این نظام مردم‌سالاری دینی است.

امام جمعه گرگان با اشاره به جوی که دشمنان در این خصوص ایجاد کردند ، گفت: دشمن میخواست در کشور بلوا ایجاد کنند تا مسائلی مطرح شود که نظام را دچار مشکل کنند اما با تدبیر این مسئله هم حل شد و دشمنان نتوانستند به مقاصد شوم‌شان برسند.

نورمفیدی با اشاره به شرایط حساس کشور و سوال و استیضاح‌هایی که این روزها در مجلس شورا می‌شود، تاکید کرد: آقایان نمایندگان در راستای وظیفه‌مندی خود در سوال و استیضاح از وزرا که حق قانونی‌شان است باید به شرایط زمانی و فوریت آن توجه کنند تا برای کشور مشکلی پیش نیاید.

وی در حال حاضر زمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش مناسب نیست،  ادامه داد: موقعه‌ای که چند روز دیگر مدارس کشور بازگشایی می‌شود و معلمان سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این برهه زمانی باعث ایجاد مشکلاتی در کشور می‌شود.

امام جمعه گرگان به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار با تدابیر خود مبارزه به حاکم ظالم را در دستور داشت گاهی دوستان خود را به دستگاه حاکمه می‌فرستاد تا حامی مظلومان باشند و گاهی هم یارانش را از همکاری با حاکمان ظالم منع می‌کردند و این نشان از این داشت که برای گسترش و معرفی اسلام راستین و راه درست از روش‌های مختلف استفاده می‌کردند.

آیت الله نورمفیدی با توصیه به اینکه سعی کنیم عمل صالح خود را با خلوص انجام دهیم، خاطرنشان کرد: یعنی ما در موقع نیاز خود ببخشیم و چیزهای خوب را بدهیم و این‌گونه کار ماندگار می‌شود.

طرح سؤال از رییس‌جمهور، نمایش اقتدار و ثبات نظام بود

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری امام‌جمعه گالیکش با اشاره به طرح سؤال از رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سؤال نمایندگان از رییس‌جمهور و پاسخ ایشان به آن‌ها نمایش اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: پس از چند هفته بحث‌وجدل در رابطه بااینکه رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی می‌آید و سؤالات نمایندگان را جواب می‌دهد؛ یکی از پدیده‌های کم‌نظیر تعامل دولت و مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در فضایی بسیار خود اتفاق افتاد و رییس‌جمهور به 5 سؤال نمایندگان پاسخ گفت.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: علی‌رغم اینکه دشمن در پی موضوع طرح سؤال از رییس‌جمهور به دنبال ایجاد اختلاف و جنگ روانی در کشور بود اما نمایندگان کار خود را انجام دادند و رییس‌جمهور هم سؤالات مطرح‌شده را پاسخ گفت.

به گفته وی البته نمایندگان از 5 سؤالات مطرح‌شده (قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، نداشتن برنامه برای کاهش بیکاری، رکود شدید کشور و کاهش شدید ارزش پول ملی بود ) که اخیر کشور را با مشکل روبرو کرده بود؛ تنها در یک مورد قانع شدند و چهار سؤال دیگر باید از مسیرهای قانونی دنبال شود.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: در طرح سؤال از رییس‌جمهور هم مجلس خوب و عاقلانه عمل کرد و هم دولت احترام متقابل را حفظ کرد؛ اکثر سؤال‌کنندگان از رییس‌جمهور از جناح رقیب دولت بودند و علاوه بر این مجلس هم ازنظر سیاسی همراه دولت بودند اما نمایندگان در رأی دادند جناح‌بازی را کنار گذاشتند و رأی خوبی به پاسخ‌های رییس‌جمهور دادند.

رئیس‌جمهور باید با مدیران انقلابی و کارآمد کابینه خود را ترمیم کند

خطیب جمعه گالیکش تأکیدکرد: رئیس‌جمهور باید با مدیران انقلابی و کارآمد کابینه خود را ترمیم کند و هزینه جابجایی و تغییر کابینه را به گردن مجلس و نمایندگان نیندازد.

وی با اشاره به دستاوردهای طرح سؤال از رییس‌جمهور گفت: تجلی مردم‌سالاری دینی، اینکه می‌شود روی مجلس حساب ویژه باز و بگوییم در رأس امور است، نظام جمهوری اسلامی نظام پاسخگو است، در مسائلی که به نفع مردم است نمایندگان حزبی و سیاسی عمل نمی‌کند و مشکلات مردم را د نظر دارند از دستاوردهای طرح سؤال از رییس‌جمهور بود.

حجت‌الاسلام دلبری بابیان اینکه نظام اسلامی چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است گفت: دشمنان از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال آن بودند تا نگذارند شجره طیبه انقلاب اسلامی به بار بنشیند و با انواع و اقسام کارشکنی‌ها به دنبال آن بودند تا جلوی پیشرفت کشور را بگیرند؛ اما ایران اسلامی همه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از تحمیل جنگ 8 ساله، تحریم تسلیحاتی، فتنه 88، فتنه داعش، فتنه مذاکره و ...

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال آمریکا را از ایران و امروز از منطقه غرب آسیا بیرون کرده است.

وی اظهار داشت: باگذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادیم که می‌توانیم تهدیدها را با هر نام و نشان از جانب هرکسی باشد به فرصت تبدیل کنیم و تاکنون موفقیت‌های وافری کسب کرده‌ایم. در تمام این 40 سال فشارهای بیرونی به وحدت داخلی منجر شد. نشان داد نمی‌شود به آمریکا و اتحادیه اروپا اعتماد کرد و هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به آغاز محاکمه اخلال گران اقتصادی در کشور گفت: با توجه به دستوری که مقام معظم رهبری به رییس قوه قضایی دادند؛ آغاز محاکمه اخلال گران اقتصادی می‌تواند گامی بزرگ برای افزایش امید به دستگاه قضایی در کشور باشد. تاکسی جرئت دست‌درازی به بیت‌المال مسلمین را نداشته باشد.

با محتکرین برخورد جدی شود/ حل مشکلات کشور، منوط به همت مردم و دولت است

حجت الاسلام مهدی نیا در خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان کلاله اظهار داشت: دنیا محل پند گرفتن است و باید از لحظه لحظه آن درس بگیریم.

وی افزود: راه رسیدن به رستگاری تقوا است؛ پس می طلبد در سایه تقوا به دنبال این مهم(رستگاری) باشید.
امام جمعه موقت کلاله تصریح کرد: عدالت رجایی و باهنر در قبال محرومین باعث این شده که امروز شاهد به نیکی یاد کردن از این شهدای دولت هستیم.
حجت الاسلام مهدی نیا تاکید کرد: همدلی و همراهی مردم و دولتمردان می تواند گره از مشکلات کشور باز کند تا شاهد تحقق توسعه باشیم.
وی آمریکا و انگلیس را کشورهای جنایتکار دانست و گفت: این دو کشور همواره در حال ستم و ظلم به جهانیان بخصوص مسلمانان هستند و خوشبختانه سیاست های آنها در کشورهای مسلمان شکست خورده است.
امام جمعه موقت کلاله تصریح کرد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی با ملت ایران را بصورت جدی آغاز کرده؛ احتکار، گام برداشتن در راستای اهداف دشمنان است و باید با محتکرین بصورت جدی برخورد شود و حل این مشکلات منوط به همت مردم و دولت می باشد.

اتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز - یکشنبه - هیات دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آن‌ها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آن‌ها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد