Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@03:30:19 GMT

ساخت دستگاه تصفیه آب و پساب پلاسمایی در دانشگاه تبریز

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۳۷۱۶

ساخت دستگاه تصفیه آب و پساب پلاسمایی در دانشگاه تبریز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از ساخت دستگاه تصفیه آب و پساب از سوی محققان این دانشگاه خبر داد.

اصغر عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم کشور تصفیه آب پساب است، استان آذربایجان شرقی هم مانند سایر استانها با این مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: محققان دانشگاه تبریز توانستند، تصفیه آب و پساب را برای اولین بار به صورت پلاسمایی امکان‌پذیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق حتی در دنیا هم سابقه ندارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: محققان دانشگاه، با استفاده از این تکنولوژی توانستند با مصرف انرژی کمتر و سرعت بالاتر نسبت به سیستم‌های مشابه تصفیه آب و پساب را عملیاتی کنند.

عسگری افزود: یک نمونه از این دستگاه در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید، تعدادی از مسئولان استان‌های دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌خواهند از این امکان منحصربه‌فرد استفاده کنند، به‌زودی آن را در اختیار استان‌های دیگر نیز قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: اولویت دیگر ما در استان، پرداختن به موضوع انرژی خورشیدی و انرژی پاک، کشاورزی و اصلاح محصولات کشاورزی است. در این زمینه‌ها هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و محققان دانشگاه در این موضوعات هم فعالند.

عسگری اضافه کرد: دانشگاه تبریز 800 عضو هیأت علمی و 24 هزار دانشجو دارد که حدود 40 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. بنابراین پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت مسائل اولویت‌دار دانشگاه سوق داده می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز تصریح کرد: دانشگاه برای انجام تحقیقات در مسائل اولویت‌دار به محققان، استادان و دانشجویان کمک مالی از طریق گرنت و طرح اثربخشی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/۴۰۴۰

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با اقدامات اصلاحی انجام شده از جمله بکار گیری فیلترهای سرامیکی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو هستیم.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شماره دو از ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر در هر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت انجام اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

نامداری گفت: با تمام توان درصدد تأمین آب شرب پایدار مشترکان به ویژه در زمان اوج مصرف هستیم، لیکن مدیریت و رعایت الگوهای مصرف جهت گذر از تابستان پیشِ رو امری مشهود و مورد تاکید است.

کد خبر 6096539

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه