Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:43:21 GMT

با خواص درمانی روغن گیاهی بنفشه آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۳۷۸۲

با خواص درمانی روغن گیاهی بنفشه آشنا شوید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احتمالا اکثر ما با گل بنفشه آشنا هستیم، بنفشه گیاهی زیبا و معطر با گل‌های کوچک و به رنگ بنفش تیره است و در واقع حدود 200 گونه از بنفشه وجود دارد که همه‌ آنها متعلق به خانواده‌ بنفشگان هستند.این گیاهان بومی فرانسه، ایتالیا، چین و یونان هستند اما در حال حاضر در سراسر جهان کشت می‌شوند؛ قسمت اعظم بنفشه‌های برداشت‌شده در صنعت عطرسازی به‌کار می‌رود و مقداری از آن نیز به‌عنوان طعم‌دهنده در غذاها و محصولات قنادی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا می‌دانید که می‌توان از گیاه بنفشه روغن استخراج کرد؟ ازجمله خواص روغن بنفشه می‌توان به کاربردهای درمانی بسیاری مانند تسکین درد، رفع احتقان و مراقبت از پوست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:این گیاهان مثل یک قرص خواب طبیعی عمل می‌کند 

برای درست کردن روغن بنفشه، فقط گل بنفشه پاک و سالم (نه ساقه، نه برگ و ...) را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید (بهتر است نیم کوب یا پودر شود) بعد روغن کنجد یا روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا روغن روی گل بیاید، بعد از 30 روز در معرض غیرمستقیم نور آفتاب قرار گرفته و سفید شدن رنگ گلها و تیره شدن رنگ روغن، آن روغن را با پارچه‌ای تمیز صاف کنید، روغن گل بنفشه آماده است.

اگر دوباره به این روغن به دست آمده، گل بنفشه اضافه کنید و 30 روز دیگر بماند و دوباره تا 10 ماه گل بنفشه به روغن اضافه کنید، روغن حاصله معجزه‌ای از معجزات طب سنتی خواهد بود.

اگر روغن بنفشه با پایه روغن کنجد درست شود، برای مرگ مغزی، کما، سینوزیت، میگرن، سردرد، زکام، بوی بد دهان و ... مفید است.

اگر روغن بنفشه با پایه روغن زیتون درست شود در درمان ریزش مو، رویش مجدد مو، سفیدی مو، تب (به صورت موضعی روی محل پیشانی) و... مفید خواهد بود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

طرز تهیه "روغن گل بنفشه" و خواص درمانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، سالرنیتانا با شکست ۳-۰ در بازی جمعه‌شب مقابل فروزینونه، شانس‌هایش برای بقا در سری A را از دست داد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ماتیاس سوله در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی، مارکو برشیانینی در دقیقه ۲۵ و نادیر زورته‌آ در دقیقه ۸۵ گل‌های میزبان را به ثمر رساندند و سقوط مهمان را قطعی کردند.

این پیروزی همچنین یک گام بزرگ و مهم برای فروزینونه محسوب می‌شود، چراکه آنها با کسب سه امتیاز جمعه‌شب، در رده هفدهم ۳۱ امتیازی شد، اگرچه خطر سقوط همچنان آنها را تهدید می‌کند اما شاگردان اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو شانس زیادی برای بقا در سری A دارند.

سالرنیتانا اما با شکست امشب بدون هیچ شانسی برای بقا در رده بیستم جدول قرار گرفته‌اند. آنها در ۳۴ بازی ۲۳ شکست و ۹ تساوی ثبت کردند و فقط دو بازی را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • خواص شیربرنج + فیلم
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان