Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد، درباره تبعات کمبود برق در باريکه غزه هشدار داد و خواستار کمک‌هاي جامعه جهاني براي جلوگيري از پيامد‌هاي فاجعه آميز اين بحران شد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ «استفان دوجاريک» Stephane Dujarric جمعه شب در يک نشست خبري تصريح کرد که باريکه غزه روزانه بيست ساعت در خاموشي به سر مي برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بحران برق در باريکه غزه، از آوريل 2017 پس از توقف فعاليت نيروگاه توليد برق اين منطقه در پي اتمام سوخت و نيز کاهش شديد برق ارسالي از فلسطين اشغالي تشديد شده است.
کمبود برق، زندگي بيش از دو ميليون نفر از ساکنان باريکه غزه را با بحران‌ شديد رو به رو کرده بطوري‌که تاثيرات مخرب و فلج کننده‌اي در خدمات پزشکي، آب‌رساني و بهداشتي باريکه غزه گذاشته است.
مشکلات ناشي از کمبود برق در باريکه غزه، ناشي از محاصره بيش از 11 ساله اين منطقه از سوي رژيم صهيونيستي است.
رژيم صهيونيستي در اين مدت از ورود کالاهاي اساسي به غزه از جمله سوخت، دارو، مواد غذايي و مصالح ساختماني جلوگيري کرده است.
مشکل مالي سازمان ملل در تامين سوخت باريکه غزه
رژيم اسرائيل از سال 2006 باريکه غزه را محاصره کرده و با وجود همه انتقادهاي بين المللي همچنان اين محاصره ادامه دارد تا حدي که ممانعت از ورود سوخت به اين منطقه نشان از وخم تر شدن اوضاع دارد.
رژيم صهيونيستي از روز نهم ژوئن گذشته نيز گذرگاه «کرم ابوسالم» را به طور کامل بسته است.
به گفته رئيس کميته واردات گاز و سوخت در باريکه غزه؛ گذرگاه «کرم ابوسالم» تنها گذرگاه ورود مواد اساسي به غزه است اما با بسته شدن آن به طور کامل از جانب رژيم اشغالگر اسرائيل، ساکنان غزه با بحران و مشکل رو به رو هستند.
رژيم صهيونيستي براي ايجاد جنگ سوختي، فصل هاي زمستان و تابستان را در نظر مي گيرد. جنگ سوختي در زمستان گذشته سبب تعطيلي دست کم 9 مرکز درماني و شکل گيري موج سرما در اين باريکه شد و اکنون جنگي سوختي ديگر در فصل تابستان سبب بدتر شدن وضعيت انساني در اين باريکه به سبب موج گرما خواهد شد.
رژيم اسرائيل همچنين هفته گذشته در واکنش به پرواز بالون‌هاي آتش‌زا از سمت باريکه غزه به طرف جنوب اراضي اشغالي فلسطين، تامين نفت و گاز طبيعي را براي باريکه غزه متوقف کرد.
حدود دو ميليون فلسطيني در غزه از وخامت اوضاع معيشتي و بهداشتي به دليل ادامه محاصره از سال 2006 تاکنون رنج مي‌برند.
باريکه‌غزه در اين سال‌ها با محدوديت واردات و صادرات کالا از جمله مواد غذايي، دارويي و مصالح ساختماني رو به‌روست.
اين در حالي است که بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطين؛ طي چهار ماه گذشته، 158 فلسطيني با گلوله نظاميان اسرائيلي در مناطق مختلف فلسطين ازجمله باريکه غزه به شهادت رسيده‌اند.
در اين گزارش آمده است که 24 نفر از شهيدان فلسطيني خردسال بوده‌اند.
ديروز نيز وزارت بهداشت فلسطين از زخمي شدن 180 نفر در بيست و سومين جمعه راهپيمايي بزرگ «حق بازگشت» در باريکه غزه خبر داد.
139/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن

«یک میلیون نفر را به کنست می‌آوریم و آنجا را محاصره می‌کنیم.. وزارت امنیت را محاصره می‌کنیم... اجازه نمی‌دهیم که مقامات به این مراکز وارد یا از آن خارج شوند» .. این تنها بخشی از تهدید‌های امروز خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس است که در مقابل اقامتگاه وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در تل آویو و محل دیدار او با رئیس رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند.

به نوشته روزنامه هاآرتص این خانواده‌ها تاکید دارند که در صورت شکست تل‌آویو در مذاکرات جاری برای توافق تبادل اسرا، بر شدت اعتراضات خود خواهند افزود، زیرا بر این باورند که دلیل هرگونه شکست احتمالی در این مذاکرات به دلیل «ملاحظات سیاسی» کابینه نتانیاهو است.

این خانواده‌ها با تاکید بر این‌که دیگر خیابان‌ها را ترک نمی‌کنند، تهدید کردند که در صورت عدم بازگشت فرزندانشان، کاری می‌کنند که تصمیم‌گیرندگان اصلی در اسرائیل نتوانند در محل کارشان حاضر شوندو تنها با بالگرد بتوانند در ساختمان‌های محاصره شده تردد داشته باشند.

با گذشت حدود هفت ماه از جنگ غزه بدون تحقق اهداف اعلامی آن، خانواده‌های اسرای اسرائیلی بر ضرورت تحرک عملی کابینه نتانیاهو برای آزادی این اسرا که جانشان به دلیل بمباران‌های مستمر در خطر است، تاکید دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو روز گذشته آب پاکی را بر دست خانواده‌های این اسرا ریخت و دستیابی به توافق تبادل اسرا در مرحله کنونی را «بسیار ضعیف» دانست و بر ضرورت حمله زمینی به رفح تاکید کرد.

اما پیشتر فرمانده نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی ژنرال یسرائیل زیو در این خصوص هشدار داده بود که هرگونه حمله به رفح چندین ماه طول خواهد کشید و «احتمالا بدون زنده ماندن اسرای اسرائیلی به پایان خواهد رسید».

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در سومین مقصد سفر دوره‌ای خود به منطقه غرب آسیا، صبح امروز وارد تل‌آویو شده. او روز‌های گذشته به عربستان سعودی و اردن سفر کرده و اعلام کرده بود که واشنگتن بر دستیابی به توافق تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصمم است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد