Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@18:20:14 GMT

جشنواره موسیقی حماسی «کمالان» آغاز به‌کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۵۷۵۵

جشنواره موسیقی حماسی «کمالان» آغاز به‌کار کرد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی ـ روایی کمالان شب گذشته، 9 شهریورماه با حضور 6 گروه ملی موسیقی حماسی نواحی ایران در چابهار آغاز به‌کار کرد.
محمد اکبر چاکرزهی، معاون فرهنگی، هنری، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار در شب افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: این جشنواره ملی که در آن افتخار میزبانی از هنرمندان و چهره‌های برجسته موسیقی کشور را داریم، به‌مناسبت گرامیداشت سالروز تولد استاد کمالان هوت، اسطوره موسیقی حماسی بلوچستان، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این جشنواره در سال‌های آینده نیز به‌صورت ملی و بین‌المللی تداوم خواهد داشت، افزود: توجه به موسیقی نواحی ایران و به‌خصوص موسیقی اصیل و حماسی بلوچی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
معاون فرهنگی، هنری، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار بیان کرد: حضور هنرمندان در این رویداد هنری باعث تحکیم وحدت، گسترش موسیقی و جمع آوری بانک اطلاعاتی هنرمندان بویژه موسیقی‌دانان می‌شود.
میرجلال‌‌الدین کزازی، پژوهشگر موسیقی نواحی ایران نیز در این مراسم زبان بلوچی را زبانی اصیل و کهن دانست و افزود: زبان بلوچی یکی‌ از ناب‌‌ترین زبان‌های اقوام ایرانی است و باید از آن مراقبت کرد.
این پژوهشگر موسیقی اظهار کرد: بلوچستان و از جمله شهر بندری چابهار، علی‌رغم همه زیبایی‌هایش ناشناخته مانده و آن‌طور که شایسته آن است، معرفی نشده است.
نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی «کمالان» از 9 تا 11 شهریورماه با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن موسیقی کشور و منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن موسیقی بلوچی موسیقی بلوچستان جشنواره موسیقی کمالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ حماسی‌ترین دوئل فوتبالی در اروپا / فیلم
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت