Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حامد مظاهریان درباره اجرای بخشنامه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای لغو کسر پنج درصد از دستمزد مهندسان ناظر از سوی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، پس از تغییر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و آمدن احمد خرم به این سازمان، افزود: بخشنامه‌ای که از سوی وزیر راه و شهرسازی به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها ابلاغ شد، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۲۴ آئین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان صادر شد که در حقیقت هدف اصلی از این بخشنامه، رفع گلوگاه فساد اداری در این سازمان‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صراحتاً اعلام کرد «من این بخشنامه را اجرا نمی‌کنم»؛ به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی پروانه فعالیت وی را تعلیق کرد که بر اساس قانون داخلی سازمان‌های نظام مهندسی در صورت تعلیق پروانه فعالیت رئیس سازمان استان، خود به خود از ریاست کنار گذاشته خواهد شد؛ هر چند که پیش از آن هم به او اخطار دادیم ولی او رسماً بخشنامه وزارتخانه را اجرا نکرد.

به گفته مظاهریان، اگر فرآیند نظام ارجاع کار در نظام مهندسی اصلاح شود، دیگر شاهد چنین فسادهایی نخواهیم بود. در حال حاضر مشکل این است که مالکان در ابتدای فرآیند ساخت و ساز، یکجا هزینه نظارت را به سازمان نظام مهندسی پرداخت می‌کنند. از طرف دیگر، عملیات ساخت و ساز بیش از یک سال به طول می‌انجامد ضمن اینکه سازمان‌های نظام مهندسی پول دریافتی از مالکان را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند اما چه کسی گفته است که این پول متعلق به نظام مهندسی است تا از سود آن استفاده کند؟

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران این بخشنامه را اجرا می‌کند.

پیگیری همزمان طرح و لایحه اصلاح قانون پیش فروش در مجلس و دولت

مظاهریان درباره طرح قانون پیش‌فروش ساختمان در مجلس و همزمان پیگیری اصلاح قانون پیش‌فروش به صورت لایحه در دولت گفت: این طرح و لایحه هر دو یکی بوده و برای آنکه اصلاح این قانون سریعتر به نتیجه برسد، اصلاح شده قانون پیش‌فروش همزمان به صورت طرح و لایحه در اختیار دولت و مجلس قرار گرفت. بنابراین امیدواریم در مدت زمان کمتری اصلاح قانون پیش‌فروش به نتیجه برسد.

امکان اجرای طرح معرفی خانه های خالی از سوی همسایگان وجود ندارد

وی درباره طرحی که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس درباره معرفی خانه‌های خالی برای اخذ مالیات و طراحی سامانه‌ای که در آن مردم خانه‌های خالی همسایگان خود را معرفی کنند، اظهار داشت: چنین طرح شدنی نیست و در صورت اجرا شدن، مشخص نیست قرار است با دارندگان این خانه ها چه کاری انجام دهند؛ همچنین براساس قانون و شرع ما که تابع اصل «الناس مسلطون علی اموالهم» است، امکان دخالت در امور داخلی مردم وجود ندارد.

جزئیات نحوه حمایت از استارتاپهای مسکنی با همکاری بانک عامل بخش مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در رابطه با طرح حمایت از استارتاپ‌های مسکنی که در راهکارهای ۹گانه اخیر این وزارتخانه برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن مطرح شده، تصریح کرد: موفق‌ترین سیاست مسکنی چند سال اخیر، صندوق پس‌انداز مسکن یکم است که نزدیک به ۴۹۰ هزار نفر در این صندوق حساب افتتاح کرده‌اند. این به این معناست که صندوقی داریم که در آن ۴۹۰ هزار نفر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و منابع مالی خوبی در آن جمع شده است. این سرمایه‌گذاران به صورت بالقوه آماده ورود به بازار مسکن و مصرف‌کننده واقعی هستند.

مظاهریان ادامه داد: از سوی دیگر قرار است بانک عامل بخش مسکن به طور قطعی به این افراد تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن پرداخت کند. از طرف دیگر، انبوه‌سازان نیز به تولید مسکن پرداخته‌اند و استارتاپ‌هایی که قرار است در این خصوص راه‌اندازی شود، نقش واسطه‌گری و معرفی میان تولیدکننده، مصرف‌کننده و بانک عامل را ‌ایفا کرده تا بتوانند خانه‌دار شوند.

وی یادآور شد: همه ما می‌دانیم که این سرمایه‌گذاران از اقشار متوسط بوده و قرار نیست واحدهای مسکونی میلیاردی خریداری کنند. اگر این سه ضلع به یکدیگر متصل شود، با توجه به اینکه فرآیند ساخت و ساز زمانبر بوده و بین یک تا دو سال به طول می‌انجامد و از سوی دیگر، دارنده حساب در صندوق یکم قرار است یک سال بعد وام بگیرد، هزینه مبادله کالا و تسهیلات میان سازنده و وام‌گیرنده کاهش یافته و متقاضی خرید مسکن می‌تواند بلافاصله پس از دریافت تسهیلات خرید صندوق یکم، واحد ساخته شده را تحویل بگیرد. همچنین در این اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها، متقاضی مشخصات واحد مسکونی مورد نظر خود را به سازنده از قبل اعلام خواهد کرد و انبوه‌ساز می‌داند که این متقاضی چه متراژ واحد مسکونی خریداری خواهد کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: بانک عامل بخش مسکن اجرای این فرآیند را عهده گرفته و قرار است همزمان اطلاعات دارندگان حساب صندوق مسکن یکم و انبوه‌سازان در اختیار سایت‌های خرید و فروش مسکن که در این فرآیند مشارکت دارند، قرار گیرد. بانک مذکور خودش هم در حال تهیه اپلیکیشن مشابهی است، چرا که اطلاعات سازندگان و خریداران را به طور همزمان در اختیار دارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان تهران پیش فروش مسکن احمد خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور