Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@02:15:36 GMT

علایم هشدار دهنده‌ زمان مرگ کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۷۲۵۱

علایم هشدار دهنده‌ زمان مرگ کدامند؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اغلب افراد ناگذیر مرگ را پذیرفته اند ولی دیگران از آن می ترسند به خصوص از درد و رنجی که ممکن است لحظات آخر زمان مرگ متحمل شوند. حتی برخی افراد معتقدند استفاده از تسکین دهنده ها برای فرد در حال احتضار هم بیفایده است. ولی بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده درمان های تسکین دهنده به کاهش درد و سایر علایم فرد محتضر کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان مرگ

حدود ۸۵ درصد از بیمارانی که نزدیک به زمان مرگ از درمان های تسکین دهنده استفاده می کنند در زمان مرگ علایم شدیدی نشان نمی دهند.محققین دانشگاه وولونگوگ استرالیا دریافتند عوامل متعددی در ارائه درمان تسکین دهنده خص در حال مرگ دخیل هستند. از جمله ارزیابی عمیق نیازهای بیمار، داروها موثر و مراقبت های پرستاری.

با یان حال همه به اندازه کافی خوش شانس نیستند که در زمان مرگ از مراقبت های پزشکی استفاده کنند. سالانه ۱۶۰ هزار نفر در استرالیا از دنیا می روند که حداقل مرگ ۱۰۰ هزار نفر از آنان قابل پیش بینی است ولی فقط ۴۰ هزار نفر از آنان به مراقبت های تخصصی دسترسی دارند.

سالانه ۴۰ میلیون نفر در جهان موقع مرگ به مراقبت های تسکین دهنده دسترس دارند.

علایم نشان دهنده زمان مرگ کدامند

بارز ترین علامت پایان یافنن زندگی، خستگی است. سال گذشته ۱۳٫۳ بیماران احساس سختی بی نهایتی از خستگی و به دنبال آن ۷٫۴ درصد احساس درد را در شروع مراقبت های تسکین دهنده ابراز داشتند. و ۷٫۱ درصد احساس بی اشتهایی داشتند. انتظار می رود فردی که زمان مرگش نزدیک شده احساس خستگی و بی اشتهایی و از دست دادن انرژی و اشتیاق را تجربه کند. البته درد بیمار را می تواند تا حد زیادی با درمان مدیریت نمود.

فردی که زمان مرگش نزدیک شده، سایر مشکلاتش از قبیل تنفس، بی خوابی، تهوع و بیماری های روده اش مثل سابق نیست و در ساعات پایانی عمر بهبود زیادی پیدا می کند.

به نظر می رسد نیازی به ترسیدن نداشته باشید چون افراد در لحظات آخر عمر درد کمتری احساس می کنند. حتی سایر مشکلات سلامتی آن ها هم بهبود پیدا می کند.

به طور کلی ۷٫۷ درصد از بیماران هنگام شروع مراقبت های تسکین دهنده درد شدیدی را گزارش کرده بودند و تنها ۲٫۵ رصد از آن ها در روزها آخر عمر درد شدید داشتند. در تعداد انگشت شماری از بیماران دراوهای موجود برای کاهش دردشان تاثیری ندارد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی تنفس درمان مرگ مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد آنها را در مسیر درست ببریم.

علی بهادری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: باید بتوانیم تورم نرخ مسکن را مهار کنیم، در این راستا در طرح نهضت ملی مسکن آورده دولت زمین است و تا جایی که می‌توان باید زمین‌های تک واحد و ویلایی به متقاضیان داده شود. اگر همه دست به دست هم دهیم جهش تولید که گفته مقام معظم رهبری است اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه منابع را به سمت اولویت‌ها سوق دهید، ادامه داد: تجارت خارجی ما در فروردین‌ماه سال جاری در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از نهضت‌های دولت تکمیل پروژه‌ها و قوانین نیمه تمام است، گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری ناسالم بدون اینکه اتفاق خاص اجتماعی و اقتصادی رخ دهد، منحل شد که نشان می‌دهد دولت اهل شعار نیست، بلکه اهل عمل است. نظام بانکی متوجه شده است دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند. این دولت اهل اراده و تصمیم است. مصمم هستیم منابع بانکی را به سمت حوزه‌های تولید و مولد سوق دهیم.  

بهادری جهرمی تصریح کرد: زمانی که این دولت شروع به کار کرد تورم تولید کننده ما ۱۰۳ درصد بود که به سختی این عدد اکنون به حدود ۲۳ درصد رسیده است. برخی‌ها فکر می‌کنند که در دهه ۹۰ فقط در حوزه اقتصادی مشکل داشتیم، اما در حوزه اجتماعی، فرهنگی و... هم قابل دفاع نبوده است، حل این موضوعات زمان می‌برد و باید درباره اینکه در دهه ۹۰ چه گذشته است کتاب‌ها نوشت. اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد که آنها را در مسیر درست ببریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد