Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ در پی رد نامزدی لولا دا سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، حامیان او دیشب در برابر زندان او در شهر کوریتیبا ، تظاهرات کردند.
قضات دادگاه انتخابات برزیل پس از هشت ساعت بحث با اکثریت 6 رای در برابر یک رای نامزدی لولا داسیلوای 72 ساله را برای انتخابات ریاست جمهوری رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به علت فساد مالی محکوم به زندان شده است از ماه آوریل در زندانی در شهر کوریتیباCuritiba به سر می برد.
پس از اعلام این رای ،حزب کارگران که لولا عضو آن است، در بیانیه ای اعلام کرد از هر راه ممکن به مبارزه خود ادامه خواهد تا جناح چپ بتواند نامزدی در این انتخابات داشته باشد.
در بیانیه حزب کارگران برزیل آمده است:«ما همه راههای ممکن را به دادگاه ارائه خواهیم کرد تا حقوق سیاسی لولا به رسمیت شناخته شود، ما با مردم از او در صندوقهای رای دفاع خواهیم کرد زیرا او نامزد امید ما است».
نامزدی لولا داسیلوا در حالی رد شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل از برزیل درخواست کرده بود حقوق سیاسی لولا را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری محترم شمارد زیرا تا زمانی که به همه اعتراضات او به حکمش نزد مراجع قضایی رسیدگی نشده است وی می تواند نامزد انتخابات شود.
در پی اعلام رای دیوان انتخابات برزیل عده ای از طرفداران لولا دیشب در برابر ساختمان پلیس فدرال شهر بندری کوریتیبا در جنوب برزیل که او در آن بسر می برد ،تظاهرات کردند.
بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه داتافولهاDatafolha لولا در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری 39 درصد آرا را کسب می کند که 20 واحد بیشتر از نفر دوم از «ژائیر بولسونارو » نامزد راستگرای افراطی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برزيل لولا داسيلوا انتخابات انتخابات زندان تظاهرات منع شرکت بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!