Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از شب گذشته میزبان زائران از سراسر کشور می باشد که با شور و شوقی وصف ناپذیر دراین مکان مقدس حضور یافته و با دعا و نیایش و حمد و سپاس با واسطه قرار دادن آن امام همام به درگاه الهی، عزت و سربلندی مسلمانان جهان را خواستار شدند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در سالروز میلاد خجسته پدر بزرگوار آن حضرت به طرز باشکوهی آذین بندی و چراغانی شده و از شب گذشته برنامه های شاد و متنوعی شامل مولودی خوانی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و همچنین سخنرانی ‌های مذهبی در خصوص فضائل و ویژگی ‌های شخصیتی و اجتماعی آن امام همام از سوی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دربیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز به همین مناسبت مجالس جشن و سرور برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) را بیان می کنند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به آن امام همام نشان دادند.
در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و حسینیه ها و مساجد نیز آیین های جشن و سرور با حضور شیفتگان خاندان عصمت وطهارت (ع) ترتیب یافته و شرکت کنندگان ضمن تبریک به یکدیگر به مناسبت این روز بزرگ ، برای اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان دعا کردند.
امام موسی کاظم (ع) در 20 ذی الحجه سال 128 هجری قمری در روستای (اَبواء) (بین مکه و مدینه) در خانه امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم شیعیان و بانو حمیده دیده به جهان گشودند.
آن حضرت در سن 21 سالگی به امامت رسید و دوران امامت ایشان با سال های آخر خلافت منصور عباسی، هادی و هارون مقارن بود.
امام موسی کاظم (ع) در علم و تواضع، مکارم اخلاق و کثرت صدقات، سخاوت و بخشندگی زبانزد عام و خاص بود به گونه ای که ایشان به صورت ناشناس به نیازمندان کمک می کرد.آن حضرت از عابدترین و زاهدترین، فقیه ترین، سخی ترین و کریم ترین مردم زمان خود بود؛ مهمترین القاب آن حضرت کاظم ، صابر، صالح و امین می باشد.
آن امام همام با دانش وسیع در گسترش دین اسلام بسیار تلاش کردند و ضمن پاسخگویی به شبهات، در این زمینه شاگردانی را تربیت نمودند.
امام موسی بن جعفر(ع) به خاطر ویژگی های اخلاقی و رفتاری و محبوبیتش در بین مردم در زندان هارون الرشید حبس شد و سرانجام در 25 رجب سال 183 هجری قمری در 55 سالگی، به‏ وسیله زهری که در زندان سندی بن شاهک به دستور هارون ‏الرشید به آن حضرت خورانیده شد به شهادت رسید، بارگاه ملکوتی ایشان در کاظمین است.
6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اخلاق اهل بیت حرم حضرت معصومه دفتر مقام معظم رهبری قم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در بیت حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد. 

در این مراسم سخنرانان به بیان سیره، منش و نقش امام صادق (ع) در ترویج مکتب و فقه اهل بیت (ع) و مرثیه سرایان به ذکر مراثی در رثای این امام همام پرداختند. 

در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) مراسم‌های عزاداری در شهر‌های مختلف استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ