Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  این شبکه آمریکایی به نقل از تعدادی از مسؤولان در این کشور لیستی را شامل زیرساخت‌های سوریه منتشر کرده و مدعی شد که از این زیرساخت‌ها برای تولید سلاح‌ شیمیایی استفاده می‌شود.

در این گزارش آمده است، آمریکا حملاتی را به این اهداف در صورت صدور "دستور مناسب" توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان واکنش به اجرای "حمله شیمیایی با مواد سمی از سوی نیروهای دولت سوریه" خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه در گزارش خود آورده است، این تصمیم هنوز گرفته نشده اما یک مسؤول مطلع به وضعیت کنونی به سی‌ان‌ان گفته است، نیروهای آمریکایی قادر به پاسخ سریع در صورت حمله شیمیایی نیروهای سوریه هستند.

وی مدعی شده است، برآوردها و اطلاعات جمع‌آوری شده درباره اهداف احتمالی به پنتاگون تضمینی را درباره آغاز خوب برای عملیات خود در صورت تصمیم ترامپ برای انجام حمله می‌دهد.

منابع به سی‌ان‌ان گفتند، آمریکا نسبت به حمله قریب‌الوقوع نیروهای سوری در ادلب که مقر اصلی شورشیان مسلح در این کشور محسوب می‌شود و احتمال استفاده از سلاح‌ شیمیایی نگران است.

مسؤولان در بخش دفاعی آمریکا مدعی‌اند، نیروهای دولت سوریه طی هفته‌های گذشته مجموعه‌ای از هلی‌کوپترهای جنگی را به سمت ادلب روانه کرده‌اند و آمریکا نگران استفاده از آنها در نهایت به منظور انجام حمله شیمیایی دیگر با استفاده از بمب‌های حاوی گاز کلر هستند.

اما در روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه بارها هشدار داده افراد مسلح در ادلب با همکاری عناصر کلاه سفید و سازمان اطلاعات انگلیس برای انجام یک اقدام تحریک‌آمیز شیمیایی با هدف متهم کردن دمشق به حمله با مواد سمی زمینه‌سازی می‌کنند و این حادثه بهانه دست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای انجام حمله به سوریه خواهد داد.

وزارت دفاع روسیه هشدار داد، این عملیات برای سرپوش گذاشتن حمله گسترده افراد مسلح در ادلب به مواضع ارتش سوریه در استان‌های همجوار یعنی حماة و حلب انجام خواهد گرفت.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه، آمریکا اخیرا گروهی از نیروهای ضربتی خود را در آب‌های دریای مدیترانه برای انجام حمله موشکی به سوریه آماده کرده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استفاده از سلاح انگلیس سوریه گاز آمریکا رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای این رسانه آمریکایی با انتشار این خبر به نقل از کی‌یف پست (Kyiv Post) نوشت: (در مجموع) ارزش خرید این جنگنده ها حدود یک میلیارد تنگه (واحد پول قزاقستان) معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آمریکا است.

بنابراین گزارش، قزاقستان که درصدد به روز رسانی ناوگان نیروی هوایی خود است، اقدام به حراج ۱۱۷ فروند جنگنده بمب افکن های دوران شوروی سابق از جمله میگ-۳۱، میگ-۲۷، میگ-۲۹ و سوخو-۲۴ متعلق به دهه های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ کرده است.

این گزارش حاکی است: هرفروند از جنگنده های منسوخ دوران شوروی سابق که توسط آمریکا خریداری شده به قیمت ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار بوده است.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: هرچند قصد آمریکا از این خرید که توسط شرکت های واسط خارجی صورت گرفته، هنوز مشخص نیست اما انتظار می رود تا جنگنده های خریداری شده توسط آمریکا از قزاقستان به عنوان منبعی برای قطعات یدکی جنگنده های کنونی اوکراین که همچنان درحال انجام ماموریت هستند و یا به عنوان جنگنده های «فریبگر» بر روی زمین در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرند.

بیزینس اینسایدر در ادامه این گزارش نوشت: قزاقستان که پیشتر به صورت رسمی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، بعدها همکاری نزدیک خود را با روسیه به عنوان یکی از متحدان دیرینه (مسکو) حفظ کرد اما از زمان حمله روسیه به اوکراین، قزاقستان هرچه بیشتر به سمت غرب تمایل پیدا کرده است.

بنا بر تحلیل کی‌یف پست، تلاش‌های این کشور آسیای مرکزی برای ارتقای قابلیت‌های نظامی‌اش همزمان با تعامل فزاینده آن با کشورهای غربی، نشانگر دور شدن از روابط تاریخی خود با مسکو است.

قزاقستان معضل بعدی روسیه پس از اوکراین؟

تارنمای خبری بیزینس اینسایدر نوشت: برخی از ناظران داخلی روسیه، توجه مسکو به جریانات قزاقستان در کنار تقابل با اوکراین را خواستار شدند.

در همین ارتباط، ولادیمیر سولوویوف (Vladimir Solovyov) مفسر و تحلیلگر روس هشدار داده است که کشورش باید به این واقعیت که قزاقستان مشکل بعدی روسیه است، توجه کند؛ چراکه به گفته وی این کشور می تواند همان روند نازی [شدن] که در اوکراین رخ داد را در آنجا (قزاقستان) آغاز کند.

گفتنی است؛ رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه