Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدضیاء هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در اجلاس تهران تعداد قابل توجهی از مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌های منطقه‌ای و بین المللی حضور دارند و استقبال برای حضور در این اجلاس خوب و چشم گیر بوده است و تقریبا همه اعضای کمیته اجرایی در این نشست حضور خواهند داشت. ­

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: آیین گشایش این اجلاس صبح دوشنبه برگزار می‌شود و پس از آن نیز نشست‌های تخصصی و کارشناسی کمیته‌های اخلاق و فنی نیز برگزار خواهد شد و در روز یک شنبه نیز با تعدادی از مهمانان دیدار‌های دوجانبه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این اجلاس مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌ها از­ کشور‌های روسیه، ​جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان،​ ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی، عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان­ (رئیس اتحادیه جهانی خبرگزاری ها) و خبرگزاری مهر و ایرنا حضور دارند.

هاشمی افزود: در شرایط فعلی که فضای تبلیغاتی علیه ما­ به خصوص از طریق رسانه‌های آمریکایی فعال است­، ولی استقبال چشم گیری برای حضور در این اجلاس را شاهد هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: امیدواریم این اجلاس فرصتی باشد که همکاران رسانه‌ای و مدیران ارشد خبرگزاری‌ها از سایر کشور‌ها از نزدیک وضع ایران را مشاهده کنند و با ظرفیت‌های جامعه ما بیشتر آشنا شوند و این اجلاس فرصتی باشد که پیام صلح، دوستی و توانمندی‌های ایران زمین به سایر کشور‌ها منتقل شود.

وی افزود: همچنین زمینه توسعه تعاملات فی ما بین میان خبرگزاری‌ها افزایش پیدا کند و اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (او آنا) از این فرصت استفاده کند و تحولی در خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسه اتفاق بیفتد.

هاشمی گفت: او آنا به عنوان یک اتحادیه خبری وظیفه هماهنگی و تسهیل تعاملات خبری میان خبرگزاری‌ها را دارد و پیش بینی شده است که در این اجلاس تعدادی تفاهم نامه همکاری میان شرکت کنندگان به امضاء برسد.

وی درباره موضوعات اصلی این اجلاس افزود: بخشی از موضوعات این اجلاس در خصوص توسعه همکاری‌های فی مابین خواهد بود و بخشی نیز در خصوص نقش او آنا در تقابل با سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا است که برخی از رسانه‌های آمریکایی در زمینه انعکاس واقعیت‌های شرق خوب عمل نمی‌کنند و رویکرد یک جانبه گرایی تحت سیاست‌های آمریکا دارد.

هاشمی گفت: در شرایط کنونی برگزاری این اجلاس و حضور گسترده اعضا در سطح عالی بیانگر آن است که تهران امروزه یک پایگاه خبری و رسانه‌ای در جهان به ویژه شرق جهان است.

وی افزود: هنگامی که هیئت‌های عالی رتبه در این اجلاس شرکت می‌کنند پیام روشنی به رسانه‌ها و افکار عمومی جهان اعلام می‌کنند که ایران به رغم همه فشار‌ها و چالش‌هایی که می‌خواهند برای آن ایجاد شوند ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.

پیش از این پنجمین نشست هیئت اجرایی او آنا در سال ۱۹۸۵، دهمین مجمع عمومی او آنا و هجدمین نشست اجرایی در سال ۱۹۹۷ میلادی و بیست و هشتمین نشست هیئت اجرایی او آنا در سال ۲۰۰۶ میلادی با تلاش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران برگزار شده است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: هیئت اجرایی خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (او آنا) متشکل از سیزده خبرگزاری عضو شامل آذرتاج­ از جمهوری آذربایجان ایتارتاس از­ روسیه، شین هوا از چین، یونهاپ از کره جنوبی، آناتولی از ترکیه، ایرنا از ایران، ای.‌ای. پی از استرالیا، برناما از مالزی، پی. تی.‌ای از هند، کیودو از ژاپن، ان. ان.‌ای از لبنان، بی. ان.‌ای از بحرین و وی. ان.‌ای از ویتنام است.

وی افزود: این اتحادیه­ در سال ۱۹۶۱ با هدف تسهیل اطلاع رسانی و تبادل اخبار و اطلاعات­ میان کشور‌های منطقه تاسیس شد و هم اکنون ۴۴ خبرگزاری از ۳۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه عضو این اتحادیه هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تهران مدیران ارشد خبرگزاری آسیا و اقیانوسیه ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن ظهر دوشنبه در آئین گشایش دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتید.

وی ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس(ACD)کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان کمک‌کننده خواهد بود.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ازاین‌رو نیاز است از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به طور ویژه تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان دهم تا دوازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD است.

از اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا، نمایندگان کشورهای چین، عربستان، ترکیه، امارات، برونئی، پاکستان، قطر، تایلند، قرقیزستان، بنگلادش، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و فلسطین در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور یافتند.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.


کد خبر 6092048

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود