Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
آیا بر خلاف هشدار‌های زیادی که در مورد کلسترول زرده تخم‌مرغ وجود دارد، خوردن روزانه یک عدد تخم‌مرغ می‌تواند ما را از بیماری‌های قلبی دور کند؟ محققان چینی بعد از مطالعه بر روی ۴۰۰ هزار بزرگسال به مدت ۹ سال دریافتند که خوردن یک عدد تخم‌مرغ در روز ریسک بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.
در بین بزرگسالان چینی، مصرف روزانه یک تخم‌مرغ متوسط، به طور قابل ملاحظه‌ای با کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق این مطالعه، خوردن روزانه یک عدد تخم‌مرغ، احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را ۱۸ درصد و خطر سکته “هموراژیک“ (خونریزی یکی از رگ‌های داخل مغز) را نسبت به افرادی که بندرت تخم‌مرغ مصرف می‌کنند حدود ۲۸ درصد کاهش می‌دهد. این امر حتی بعد از اینکه محققان چیزهای دیگری را که می‌توانست بر بیماری‌های قلبی تاثیر بگذارند مانند رژیم غذایی و ورزش را در نظر گرفتند، باز هم درست بود. همانطور که گفتیم “سکته‌های هموراژیک” زمانی اتفاق می افتد که یک رگ خونی در مغز پاره شود.

در این تحقیق چه چیزی یافت شد؟
از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، محققان مرکز علوم پزشکی دانشگاه پکن و سایر نهادها، بر روی بیش از نیم میلیون بزرگسال چینی در سنین ۳۰ تا ۷۹ سالگی آزمایش انجام دادند. آنها افرادی را که قبلا سابقه ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی یا دیابت داشتند را رد کردند و تعداد افراد به بیش از ۴۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کردند. آنها از همه شرکت‌کنندگان پرسیدند که چند وقت یک بار چند تخم‌مرغ می‌خورند.

در ابتدای مطالعه، حدود ۱۳٪ از شرکت کنندگان اعلام کردند که هر روز به طور میانگین روزی یک تخم‌مرغ می‌خورند. و حدود ۹٪ گفتند که هرگز یا به ندرت تخم‌مرغ می‌خورند، و به طور متوسط روزانه ​​یک چهارم تخم‌مرغ را می‌خورند. در کل میانگین مصرف تخم‌مرغ بین همه شرکت‌کنندگان روزانه نصف تخم‌مرغ بود.

سپس محققان تک تک افراد را ردیابی کردند که در این مدت ۹ سال کدام یک از شرکت کنندگان دچار بیماری‌های قلبی و سکته مغزی شدند. آنها نزدیک ۸۴ هزار مورد بیماری قلبی یا سکته یافتند. تقریبا ۱۰ هزار نفر آنها بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست دادند.

در این تحقیق ارتباط یا پیوند یافته شد و مشخص شد بیشتر افرادی که در طول این ۹ سال دچار بیماری‌های قلبی شدند جزو آن دسته از افرادی بودند که کمتر تخم مرغ مصرف می‌کردند. اما هنوز نمی‌توان علت و معلولات شیمیایی را اثبات کرد. محققان آزمایش دیگری را اتخاذ کردند که در آن مشخص شد کلسترول تخم‌مرغ تاثیری بر روی ریسک بیماری‌های قلبی ندارد. با اینکه در طول سال‌ها مسئله تخم‌مرغ و سلامت قلبی بحث برانگیز بوده است اما محققان گفتند موادی در تخم‌مرغ وجود دارد که می‌تواند ارتباط آن با سلامتی قلب را توضیح دهد.

دانشمندان می‌گویند: اطلاعات فعلی نشان می دهد که خوردن روزانه یک عدد تخم‌مرغ برای بسیاری از افراد مناسب است.

“ترسا فونگ” ، استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد می‌گوید: هیچ داده‌های تحقیق قانع کننده‌ای وجود ندارد که نشان دهد مصرف یک تخم‌مرغ در روز می‌تواند مشکل ساز باشد. در واقع چیزی که آن را مشکل ساز می‌کند، نحوه درست کردن تخم‌مرغ و چیزهای دیگری است که با آن می‌خوریم. برای مثال خوردن تخم‌مرغ سرخ کرده هر روز یا مصرف آن با سوسیس پیشنهاد نمی‌شود و می‌تواند مشکل ساز باشد. بهتر است که تخم‌مرغ را به صورت آبپز و با نان و غذاهای گیاهی میل شود.

تخم‌مرغ حاوی ۷۰ کالری، ۶ گرم پروتئین، ۱٫۵ گرم چربی اشباع شده و ۱۸۵ میلی‌گرم کلسترول است.

در قدیم ( قبل از سال ۲۰۱۵)، بر اساس دستورالعمل های غذایی توصیه می‌شد که در روز نباید بیش از ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول مصرف کرد. اما دستورالعمل جدید می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد که هیچ رابطه قابل توجهی بین کلسترول موجود در رژیم غذایی و میزان کلسترول خون شما وجود ندارد.   منبع: فوت و فن 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تخم مرغ کلسترول سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!