Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@01:16:18 GMT

انواع مدل های تاج تخت خواب

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۰۲۱۸

انواع مدل های تاج تخت خواب

مدل تاج تخت خواب تاثیر زیادی نه تنها بروی خود جلوه تخت بلکه بروی دکوراسیون کل اتاق خواب می‌گذارد تا جایی که حتی می‌تواند بعنوان نقطه کانونی در دکوراسیون نیز بکار رود.

تخت خواب شما مهم‌ترین عنصری است که می‌تواند در طراحی دکوراسیون اتاق خواب تاثیرگذار باشد و قسمت بالای تخت خواب که به عنوان تاج تخت خواب می‌شناسیم و گا‌ها به بدنه تخت متصل می‌باشد، ساده‌ترین و اصلی‌ترین بخش برای طراحی و تزئین دکوراسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده‌های متنوعی برای طراحی تاج تخت خواب وجود دارد که مستقیما به نوع و جنس آن بستگی دارد و شامل پنج دسته بندی مختلف است:ایده‌های مرتبط با تخت‌های چوبی، فلزی، تخت‌های دارای تاج پارچه ای، تاج‌های با طراحی هنری و دارای طراحی آزاد.
طرح چوب  

احتمالا اولین چیزی که با در نظر گرفتن طرح چوب برای تخت خواب به یاد آن می‌افتید، طیف رنگ‌های چوبی، برای درب ها، پنجره ها، قاب‌های چوبی، طاقچه‌ها و ... است که باید با تخت خواب چوبی و تاج تختان هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید برای تاج تخت خواب از تکه‌های چوبی که برای ساخت در‌های اتاق‌های خانه استفاده شده است استفاده کنید و با استفاده از برش‌های مشابهی از آن‌ها در کنار یکدیگر هارمونی مناسبی میان وسایل چوبی اتاق و تخت خوابتان ایجاد کنید. استفاده از طرح چوب برای تخت خواب می‌تواند هزینه بسیار مناسبی نسبت به دیگر انواع دکوراسیون برایتان داشته باشد.
طرح پارچه‌ای


طرح‌های نرم پارچه‌ای برای تاج تخت خواب می‌تواند گرما بخش اتاق خوابتان باشد. برای طرح‌های پارچه‌ای می‌توانید از مدل‌های مختلفی استفاده کنید. طرح‌های دکمه دوزی شده یکی از مدل‌های رایجی است که معمولا با هر سلیقه‌ای مطابقت دارد. علاوه بر آن می‌توانید از پارچه‌های دارای دوخت برجسته یا ساده نیز استفاده نمایید. جنس پارچه‌ای که برای این منظور به کار می‌برید می‌تواند نسبت به طرح‌های انتخابی شما متفاوت باشد.

حتی می‌توانید از یک روش ساده‌تر استفاده کنید و تنها از یک پرده طرح دار زیبا برای قسمت بالایی تخت خوابتان بهره گیرید. تمام تلاش شما بایستی پیرامون ایجاد یک نقطه کانونی ایده آل مطابق با سلیقه خودتان باشد. پس از دیگر تزئینات همچون منگوله‌های پارچه‌ای و انواع دکور‌های قابل دوخت پارچه‌ای غافل نشوید.
طرح فلزی  

درست در نقطه مقابل مدل‌های پارچه‌ای برای تاج تخت خواب، انواع فلزی آن‌ها قرار دارد که ظاهر و ساختاری کاملا سخت و سرد دارد. البته تمام این توصیفات باعث نمی‌شود که تصور کنیم استفاده از جنس فلزات برای تاج تخت خواب، زیبایی مورد انتظار را ندارد.

تاج فلزی با نمای برش خورده و کنده کاری شده و نقش و نگار گل‌های مختلف می‌تواند حس رمانتیک بیشتری در اتاق خواب ایجاد نماید. حتی برش‌های ناهماهنگ و کنگره دار فلزی می‌تواند با کمی تزئینات پیچ دار و ایجاد لبه‌های طرح دار از حالت صنعتی و زمخت خارج شود و برای فضای اتاق خواب ایده آل باشد. مطمئنا انتخاب تاج فلزی برای تخت خواب‌ها مطابق با سلیقه تمام افراد نیست، اما می‌تواند گستره وسیعی از طرح‌ها را برای انتخاب پیش روی شما قرار دهد.
طرح آزاد



هر مدل و طرحی که برای تاج تخت خوابتان برمی گزینید، می‌تواند در بردارنده خلاقیت و سلیقه خاص شما در انتخاب مدل‌های مختلف باشد. اما با وجود این اوصاف طرح‌های آزاد و خلاقانه‌ای که خودتان قادر به پیاده سازی آن‌ها هستید کاملا از منبع الهام و قوه خلاقیت خودتان سرچشمه می‌گیرد و بهتر از هر طرح دیگری می‌تواند سلیقه و علایق شما را بازتاب دهد. سعی کنید برای شروع اجرای چنین دکوراسیونی خودتان را در انتخاب هر طرحی آزاد و رها بگذارید.

می‌توانید از بالش‌ها و کوسن‌های مختلف، تکه‌های چوبی یا بامبوها، کتاب‌های قدیمی، طرح‌های آجری روی دیوار و هر چیز دیگری که به ذهنتان خطور کند برای دکوراسیون قسمت بالای تخت خوابتان استفاده کنید. چنین طرح‌هایی می‌تواند کاملا جنبه‌های متفاوت شخصیت و سلیقه شما را در اتاق خوابتان پیاده کند و رضایت شما را بیش از هر نوع دکور و تزئیناتی جلب نماید. نباید فراموش کنید که مهم‌ترین هدف برای طراحی تاج تخت خواب، ایجاد نقطه تمرکز ویژه برای زیباسازی دکوراسیون اتاق خواب است. پس باید هر چه خلاقیت در خودتان سراغ دارید را به کار گیرید.
طرح هنری



طراحی‌های هنرمندانه نیز همچون طرح‌های آزاد می‌تواند توانایی شما را در تزئینات و دکوراسیون شخصی و خلاقانه خودتان محک بزند. می‌توانید از پارچه‌های زیبا با نقوش متنوع استفاده کنید، یا نقاشی ویژه‌ای را برای تاج تخت خوابتان در نظر بگیرید. همچنین قرار دادن تصاویر قاب شده از عزیزانتان در بالای تخت خواب هم می‌تواند یکی از ایده‌های پیش روی شما باشد که به شخصی سازی دکوراسیون اتاقتان کمک بیشتری خواهد کرد. اگر نمی‌توانید روی یک رنگ مشخص برای تخت خوابتان تصمیم گیری کنید، از یک اثر هنری زیبا و رنگارنگ استفاده کنید که در هر زمان هم قابل تعویض است. در ضمن به کارگیری هنر خودتان در طراحی و زیباسازی فضای اتاق می‌تواند بسیار کم هزینه‌تر از هر طرح دیگری باشد.

هیچ محدودیتی در طراحی تاج تخت خواب برای خودتان متصور نشوید. اگر از کار‌های کلیشه‌ای و تکراری طراحان حرفه‌ای دکوراسیون خسته شده اید و می‌خواهید اتاق خوابتان مطابق میل خودتان تزئین شود، پس باید روی خلاقیت و ایده‌های شخصی خودتان تکیه کنید و به دنبال طرح‌های الهام بخشی باشید که به راحتی برایتان قابل انجام هستند. منبع: برترین ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه مد و دکوراسیون تخت خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود