Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد دو زن قرار است در پرونده قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی شهادت دهند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، پلیس مالزی در جستجوی دو زنی است که قصد دارند در دادگاه متهمان به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی شهادت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های محلی نام این دو نفر را رایسا ریندا سالما 24 ساله و دسی میریسینتا 33 ساله اعلام کردند.

کیم جونگ اون، برادر ناتنی رهبر کره شمالی در 27 فوریه 2017 در فرودگاهی در کوالالامپور پس از مسمومیت با عامل اعصاب VX کشته شد.

2 زن با نام سیتی آسیه، ازاندونزی و دوان تای هونگ از ویتنام برای این جنایت دادگاهی می‌شوند. این دو نفر با بیان اینکه تصور می‌کردند در یک برنامه دوربین مخفی شرکت کرده‌ و اطلاع نداشته اند که عامل بی بو و بی رنگ VX بسیار خطرناک است دست به این کار زده‌اند.

وکلای این دو متهم اعلام کرده‌اند که به این دو زن برای انجام کارهایی مشابه در فرودگاه ها ، هتل ها و مراکز خرید پول پرداخت شده بود.

یکی ازوکلای سیتی آسیه به دادگاه مالزی گفت که یک تبعه کره شمالی پیشتر 1020 دلار به موکلش پرداخت کرده بود تا با هواپیما به ماکائو، جایی که کیم در تبعید خودخوانده به سر می‌برد پرواز کند.

این دو زن درصورت مجرم شناخته شدن با مجازات مرگ مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

R1036249/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با معاون سازمان توسعه تجارت مالزی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، بیان کرد: تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی با اندونزی در مراحل نهایی شدن است و امیدواریم که با مالزی نیز تفاهم‌نامه تعرفه ترجیحی را امضا کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی، گفت: چگونگی مراودات پولی و بانکی در شرایط تحریم برای ایران اهمیت دارد.

برگزاری نمایشگاه ایران در مالزی

در ادامه جایی شانکه معاون سازمان توسعه تجارت مالزی، ضمن تشکر از میهمان نوازی ایرانیان، گفت: من برای نخستین بار به ایران سفر کردم؛ تعداد قابل توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از این نمایشگاه برای من جالب توجه است.

وی پیشنهاد دایر کردن نمایشگاه‌های مشترک ایران و مالزی را به ضیغمی داد و افزود: من از شما دعوت می‌کنم که به مالزی سفر کنید و علاوه بر بازدید از سازمان توسعه تجارت مالزی، در نمایشگاه حلال MIHAS که در مهر امسال برگزار می‌شود نیز دیدن کنید.

معاون سازمان توسعه و تجارت مالزی، گفت: من مسوول دفاتر سازمان توسعه تجارت مالزی در سایر کشورها هستم و تمایل داریم که در ایران نیز یکی از دفاتر منطقه‌ای خاورمیانه را افتتاح کنیم.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره شیوه مراودات پولی و بانکی به توافقاتی دست پیدا کردند. معاون سازمان توسعه تجارت مالزی به همراه هیات مدیره اتاق بازرگانی مالزی از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دیدن کردند.

کد خبر 6093247 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واکنش تلویحی برادر همسر رهبر انقلاب به قانون حجاب
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو