Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@07:01:00 GMT

شناسایی 6 فرآورده با جعل نشان استاندارد در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۶۰۰۸

شناسایی 6 فرآورده با جعل نشان استاندارد در قزوین

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: از ابتدای سال جاری از 1582 واحد صنفی استان بازرسی بعمل آمد که منجر به کشف و شناسایی 6 کالا با نشان استاندارد جعلی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس صارمی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در دو ماه تیر و مرداد سالجاری 252 گواهینامه وارداتی برای کالاهای مشمول استاندارد به ارزش 14 میلیارد ریال صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیرکل استاندارد قزوین افزود: اقلام وارداتی شامل مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی استان قزوین، انوع قطعات خودروهای سبک و سنگین( تسمه دینام ، قطعات کولر خودرو، دیسک کلاچ سواری، لنت کلاچ، باطری و قطعات اسکانیا،)، مواد غذایی (پاستیل، شکلات، روغن زیتون، چای سیاه و کافی میکس ) و انواع شوینده ها و مواد بهداشتی بوده است که از کشورهای ترکیه، سوئیس، هندوستان، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، تایوان، اتریش، سریلانکا، مجارستان، اسلواکی، پاکستان، امارات و چین وارد کشور شده اند. 

این مسئول بیان کرد: در راستای اجرای پنجره واحد در استان قزوین و با توجه به استقرار آزمایشگاه استاندارد و همچنین حضور شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه همکار در گمرک قزوین، بیش از 260 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی صورت گرفته است تا کالاهای بدون کیفیت به کشور وارد نشود.

وی گفت: هنچنین از 1582 واحد صنفی استان بازرسی به‌عمل آمد که منجر به کشف و شناسایی 6 کالا با نشان استاندارد جعلی شد.

مدیرکل استاندارد قزوین اذعان کرد: این فرآورده‌ها شامل قند و شکر بسته ای با نام تجاری نیلا، شکر بسته ای با نام تجاری زردانه، سیم بند تخت سایز 2*2.5 با نام تجاری زرین مس و سیم بند تخت سایز 2*1 با نام‌های تجاری البرز الکتریک سمنان و استحکام بود که کالاهای مذکور از سطح بازار جمع آوری شد.

این مسئول همچنین به همشهریان توصیه کرد: هنگام خرید به علامت استاندارد روی کالا توجه کنند و در صورت مشاهده و فروش هر گونه کالای غیر استاندارد، شماره ردیابی واحد صنفی را به شماره پیامک 1000001517 ارسال کرده و یا با تلفن 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت