Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:31:03 GMT

مشکل بهزیستی برای تأمین وسایل توانبخشی معلولان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۶۱۷۵

مشکل بهزیستی برای تأمین وسایل توانبخشی معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری در مورد تأمین تجهیزات مورد نیاز معلولان اظهار کرد: در سال جاری بحث تجهیزات و وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان را از لوازم بهداشتی جدا کردیم و ردیف خاص اعتباری را برای تأمین این وسایل به صورت جداگانه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: تجهیزاتی که برای معلولان قطع نخاعی در نظر گرفته شده، سعی می‌کنیم به دور از هرگونه مشکلات، آن وسایل را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت وسایل بهداشتی مورد نیاز معلولان، مشکلاتی را برای بهزیستی ایجاد کرده است، گفت: با توجه به اینکه معلولان جسمی ـ حرکتی و ذهنی نیز به پوشک دارند، از طرفی بالا رفتن قیمت لوازم بهداشتی بخصوص پوشک، باعث شده برای تأمین آن دچار مشکل شویم؛ به طوری‌ که در حال حاضر عرضه‌کننده‌ای برای این محصولات وجود ندارد و بالا رفتن قیمت تمام شده، قدرت خرید ما را پایین می‌آورد. همچنین لوازمی که در بخش داخلی نیز تولید می‌شوند، گران شده و عرضه نمی‌شود.

نحوی‌نژاد در خصوص تجهیزات کمک توانبخشی اظهار کرد: بخشی از تجهیزات مانند سمعک، صرفاً وارداتی است و به دلیل افزایش قیمت ارز، قیمت‌ها بالا رفته و همچنین بسیار کم شده است و بخشی که در داخل کشور تولید می‌شود مانند ویلچر که از نظر تولید آن خودکفا شده‌ایم، یکسری قطعات باید از خارج وارد شود که برای آنها نیز مشکلاتی داریم.

به گفته وی، تمامی این مسائل باعث شده که برای تأمین وسایل توانبخشی و بهداشتی معلولان با مشکل مواجه شویم، به طوری که تعداد پشت‌نوبتی‌های ما افزایش یافته است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از برگزاری جلسات با تولیدکنندگان و واردکنندگان و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: از این وزارتخانه درخواست کرده‌ایم که به لوازم مورد نیاز معلولان ارز دولتی اختصاص دهند و مورد حمایت قرار گیرند و نامه‌ای نیز به وزیر بهداشت برای لوازم بهداشتی مورد نیاز معلولان ارسال کرده‌ایم تا به بخش‌های مربوطه دستور دهند مشکل ما برای تأمین لوازم بهداشتی حل شود.

نحوی‌نژاد از مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و خواستار ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود با چنین اقدامی هم مشکل این افراد برای تولید وسایل توانبخشی برطرف شود و هم بهزیستی و معلولان بتوانند از این وسایل، بدون مشکل برخوردار شوند.

وی گفت: از سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست می‌کنیم که بخشی از اعتبارات را به صورت ارز دولتی به سازمان بهزیستی پرداخت کند تا ما بتوانیم برخی از مشکلات خود را برطرف کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: برای بررسی و رفع مشکلات فعلی، با توجه به شرایطی که در جامعه به وجود آمده، از نظر کارشناسان بخش غیردولتی و تشکل‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم چاره‌ای بیندیشیم که مشکلات فعلی تبدیل به بحران نشود.

نحوی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات انجام شده تا پایان سال بحران جدی به وجود نیاید و مشکلات تبدیل به چالش نشود.

کد خبر 4391642 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی معلولان مردم علیه احتکار شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور سازمان حج و زیارت دادگاه سرهنگ نادر رحمانی شهر تهران سازمان محیط زیست ترافیک سازمان تامین اجتماعی شهردار تهران محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی

به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار