Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دو دستگی و شکاف را زیاد کرد چرا که این مسئله شورا را به سمت سلب عضویت یا انحلال پیش می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره حاشیه های انتخاب شهردار کرج گفت: شورای جدید اول شهریور 96 آغاز به کار کرده است و در حال حاضر یکسال و چند روز از شروع فعالیت شورای پنجم می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیز اکبریان روز شنبه (10 شهریور) با حضور در رادیو البرز افزود: شهرداری کرج دو ماه و نیم سرپرست داشت و در ادامه 5 ماه و نیم از وجود شهردار بهره مند شد و پس از استعفای اصغر نصیری مجددا چهارماه شهرداری روند فعالیت خود را با احمدی نژاد به عنوان سرپرست ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه در واقع ما در طول یکسال شهردار نداشتیم اظهار داشت: شهردار ما دو خیابان را یادنگرفته رفت! کرج اولین شهری بود که به اذعان آقای نبیونی شهردار انتخاب کرد اما چه بلایی سر آن آورد؟

اکبریان تصریح کرد: من 60 سال در کرج زندگی می کنم هنوز درست و حسابی از کوچه و خیابان های کرج اطلاع ندارم، چطور می شود شهرداری که از تهران به عنوان مسئول انتخاب می شود اطلاعاتی از شهر کرج داشته باشد؟

وی گفت: کرج 5 ماه شهردار داشت که دو ماه آن با خوش و بش و سه ماه آن به واسطه جدل با اعضای شورا گذشت، در حال حاضر دو دستگی شدیدی در شورا داریم که این ناشی از دخالت های افرادی از کرج و تهران در امور شورای شهر است.

اکبریان افزود: شورای شهر کرج متاسفانه یکپارچگی خود را از دست داده است، شورای گذشته بیش از 20 نفر بودند دو دستگی نداشتند اما شورای کنونی با 13 نفر نمی توانند متحد باشند.

وی اظهار داشت: گفته بودم برخی از مسائل را خواهم گفت اما بزرگان از ما خواستند دو دستگی و شکاف را زیاد نکنیم چرا که این مسئله شورا را به سمت سلب عضویت یا انحلال پیش می برد.

وی گفت: نمی توان یک شهر دو میلیون نفری را رها کرد، اعضای شورا در انتصابات دخالت دارند و البته ضعف نظارتی نیز وجود دارد چرا که استاندار و فرماندار کرج باید نظارت داشته باشند و نگذارند اعضای شورا در انتصابات دخالت داشته باشند.

اکبریان افزود: قانون صریحا می گوید اعضای شورا نباید اقوام درجه یک خود را در شهرداری استخدام و جذب نمایند اما متاسفانه با انتخاب هر عضو آن فامیلی در ادارات رواج پیدا خواهد کرد درحالیکه ادعا می کنند در مسیر درست حرکت می کنیم.

وی اظهار داشت: پرسنل شهرداری با 20 سال همچنان کارشناس مانده اند اما شورای شهر کرج به اعضای خانواده خود در شهرداری پست می دهند درحالیکه برای پروژه های عمرانی شهر جلسه برگزار نمی شود اما این مهم را از شهردار بازخواست کردند.

اکبریان تصریح کرد: پس از یکسال به تازگی فونداسیون پل های حصارک و میدان سپاه در حال انجام است، حقوق کارگران، خودروهای استیجاری، کاهش اضافه کار پرسنل، قطع غذای کادر شهرداری و ... از مسائلی است که موجب آشفتگی در شهرداری خواهد شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به قصور استاندار و فرماندار کرج و کوتاهی حاکمیت به اختلاف اعضای شورا در انتخاب هیات رئیسه جدید اشاره کرد و گفت: یا باید از دموکراسی تمکین نکنیم یا در صورت تمکین باید تابع قانون باشیم اما در حال حاضر کرج زیر تیغ نبود شورا و شهرد ار است.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد