Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:04:07 GMT

گناهکار نیستیم، چاپخانه داریم

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۹۷۱۳

گناهکار نیستیم، چاپخانه داریم

اینجا چاپخانه است، محل تولد کلمه، پیام و تأثیرگذاری و مشکلاتی که از این هنرصنعت به گوش می‌رسد.

به گزارش ایسنا،  امروز در چهارمین جشنواره صنعت چاپ ایلام، کسانی گردهم آمده بودند که کارشان معرفی دیگران با هنرصنعت‌شان است، کسانی که در هر کوچه و برزن می‌توان نشانی از آنان یافت و یا به عبارتی دیگر هیچ کوچه و پس‌کوچه‌ای خالی از نشان آنان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پشت زیبایی یک کارت دعوت، خوشایندی یک کارت پستال، بوی مطبوع یک روزنامه و مجله و یک پیام ماندگار تبلیغی زحمات کسانی است که روز 11 شهریور در تقویم به نام آنان نامگذاری شده است.

چاپخانه‌های زیادی در ایلام تعطیل شده است

«جلیل آرامیان» رئیس اتحادیه‌ی چاپخانه‌داران استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: فارغ از اوضاع بد اقتصادی در شرایط سبقت تورم بر درآمد چاپخانه‌داران همواره نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی گفت: اما متأسفانه چاپخانه‌های زیادی نیز تعطیل شده‌اند و یا در آستانه‌ی تعطیلی قرار دارند که امیدواریم برای حل مشکلات آنان چاره‌اندیشی شود.

مالیات بر ارزش افزوده؛ مشکل اصلی چاپخانه‌داران

«حمیدرضا عبدی»، نماینده چاپخانه‌داران استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: متأسفانه ما چاپخانه‌داران در شرایط گرانی مواد اولیه و در کنار اجاره‌بهای مغازه، علاوه بر مالیات تکلیفی، باید مالیات بر ارزش افزوده را که به معضلی اساسی تبدیل شده را پرداخت کنیم.

وی گفت: امور مالیاتی در بسیاری از مواقع حساب مدیران چاپخانه‌داران را مسدود می‌کند که درست نیست و باید مسئولان به فکر راهکار بهتری باشند.

نماینده چاپخانه‌داران استان ایلام ادامه داد: از تامین اجتماعی استان می‌خواهیم که سختی کار ما را ببیند چرا که کار در چاپخانه و استشمام بوی بد بنر و مواد شیمایی مضرات فراوانی برای کارکنان این مراکز دارد.

وام 20 درصدی درد ما را دوا نمی‌کند/ گناهکار نیستیم، چاپخانه‌ داریم

وی خاطرنشان کرد: ما نیاز به حمایت مالی و وام داریم اما وام 20 درصدی دردی از ما دوا نمی‌کند و باید مسئولان با هم‌اندیشی و البته همکاری فعالان این عرصه به راهکاری مطمئن ومنطقی برای حل مشکلات چاپخانه‌داران برسیم.

عبدی از صدا و سیما خواست تا با تهیه‌ی گزارش‌هایی از چاپخانه‌داران، عملکرد و مشکلات آنان را بررسی کنند، چرا که این عزیزان هم سرمایه‌گذار هستند و هم برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کرده‌اند.

نماینده چاپخانه‌داران استان ایلام با بیان اینکه «گناهکار نیستیم، چاپخانه ‌داریم» ابراز امیدواری کرد به مشکلات این صنف رسیدگی شود.

اعلام آمادگی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مشکلات چاپخانه‌داران

«یارالله نصیری» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: مشکلات صنعت چاپ به دلیل ماهیتی که دارد بیشتر از دیگر صنایع است چون با پیشرفت تکنولوژی سرعت تغییرات در این هنرصنعت بیشتر است و راهکارهای جدید می‌طلبد.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ دو بعد نرم افزاری و سخت‌افزاری دارد و محصول این صنعت فرهنگی است، تصریح کرد: به دلیل چسبندگی صنعت چاپ به حوزه فرهنگی کمتر به مشکلات آن توسط متولیان صنعت پرداخته شده و نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با تاکید بر اینکه مسلما مشکلات صنعت چاپ مانند دیگر صنایع در ایلام بیشتر است، ادامه داد: نحوه گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ناکارآمد است و ریشه کسب و کار را می‌خشکاند.

نصیری با تاکید بر اینکه گرانی مواد اولیه چاپ و دیگر مشکلات این حوزه خیلی مهم است که متولیان مالیات باید آن را مدنظر داشته باشند، اعلام آمادگی کرد مشکلات چاپخانه‌داران در صورت تمایل آنان، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود.

وی پرداخت تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر را یکی دیگر از راه‌های کمک به اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران عنوان کرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روز صنعت چاپ منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با شی جین‌پینگ، همتای چینی وی در پاریس، ضمن اشاره به تداوم تامین کمک برای کی‌یف، مدعی شد که آمریکا و متحدانش به‌دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستند!

ماکرون که در کاخ الیزه میزبان جین‌پینگ است، در گفت‌وگو با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا اطمینان حاصل کند که پکن برای مسکو کمک قابل استفاده در جنگ فراهم نخواهد کرد. ماکرون از تعهدات پکن مبنی بر خودداری از فروش سلاح یا تامین کمک برای روسیه، استقبال کرد.

جین‌پینگ در این سفر با اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار کرد. فون درلاین در این دیدار گفت که «برای محدود کردن تحویل کالاها با مصرف دوگانه به روسیه که می‌توان در جنگ از آنها استفاده کرد، تلاش بیشتری لازم است» و در عین حالا مدعی شد که این مساله «روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.»

ماکرون نیز گفت: توضیح اهمیت تاثیر این جنگ بر امنیت اروپا و عزم ما در حمایت از اوکراین تا هر زمان که نیاز باشد، ضرورت دارد. البته غرب قصد تغییر رژیم در مسکو را ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا نیز از پکن خواست تا از تمام نفوذش بر روسیه برای توقف جنگ استفاده کند و در ادامه ماکرون مدعی شد که تمایل دارد تا «گفتمان نزدیک را حفظ کند.» وی همچنین از تصمیم جین‌پینگ برای سفر به فرانسه در راستای آنچه «هماهنگی مواضع دو کشور در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین در ماه مه» خوانده شده است، استقبال کرد.

ماکرون افزود: ملاقات با رئیس جمهور چین امکان دنبال کردن یک دستور کار مشترک را فراهم و تکلیف قصد و نیت جهت برقراری صلح پایدار را روشن می‌کند.

جین‌پینگ در این نشست از غرب به‌دلیل تحریف وجهه چین در بحبوحه جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت: چین بحران اوکراین را ایجاد نکرد و یک طرف این جنگ هم نیست. نمی‌پذیریم که از بحران اوکراین برای مقصر دانستن دیگران، خدشه‌دار کردن چهره کشورهای ثالث و به‌راه‌انداختن یک جنگ سرد جدید استفاده شود. همانطور که تاریخ به دفعات نشان داده است، همواره می‌توان جنگ‌ها را از طریق مذاکره حل و فصل کرد. پکن نیز همواره در برقراری صلح نقش مثبتی ایفا کرده است.

کد خبر 6099034

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک| فراریان بزرگ مالیاتی
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان