Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف در پاسخ به سؤال نماینده ارومیه گفت: در مقابل پرچم اقلیم کردستان ادای احترام نکرده ام و تنها در مقابل پرچم جمهوری اسلامی ادای احترام می کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه -۱۱ مرداد- مجلس شورای اسلامی بررسی سوال نادر قاضی پور و علیرضا محجوب از وزیر امور خارجه در مورد ادای احترام ظریف به پرچم اقلیم کردستان عراق در ماجرای تشییع پیکر جلال طالبانی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در پاسخ اعلام کرد: در مقابل این پرچم ادای احترام نکرده ام و تنها در مقابل پرچم جمهوری اسلامی ادای احترام می کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان  در پاسخ به این سوال گفت: در مورد حضور بنده در مراسم تشییع مرحوم جلال طالبانی در بالاترین سطح در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شد.

محمدجواد ظریف در خصوص علت حضور در این مراسم تصریح کرد: حضور بنده در این مراسم در بالاترین سطح در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت و مورد تایید نیروی قدس، وزارت خارجه و نیروهای مسلح بود، ضرورت داشت بنده از طرف جمهوری اسلامی در این مراسم حضور یابم.

وزیر امور خارجه  یادآور شد: با استقبالی که از جمهوری اسلامی در این مراسم صورت گرفت، در واقع برای همگان روشن شد که جمهوری اسلامی جایگاه خوبی در کردستان عراق دارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی دوستان خود را که در زمان مبارزه با صدام پا به پای ملت ایران جنگیدند فراموش نمی‌کند.

ظریف تصریح کرد: در این مراسم بنده در کنار رییس جمهور عراق و اکثر نمایندگان مجلس عراق از جمله آقای حکیم حضور یافتم؛ تنها تعداد قلیلی از نمایندگان مجلس عراق در این مراسم حضور نداشتند.

در اجرای مراسم تشییع آقای طالبانی سوءاستفاده‌ای خلاف توافق صورت گرفت

وزیر امور خارجه گفت: در اجرای مراسم تشییع آقای طالبانی سوءاستفاده‌ای خلاف توافق اقلیم کردستان با دولت عراق انجام گرفت و به جای پرچم عراق از پرچم کردستان عراق استفاده شد، اما کسی مراسم را ترک نکرد.

وی تصریح کرد: در مراسم اهدای تاج گل به تابوت آقای طالبانی بنده تنها کسی بودم که از سر خم کردن در مقابل جنازه خودداری کردم و بقیه افراد حاضر در مراسم به شکل دیگری ادای تعظیم کردند. بنده در کنار فرماندهان سپاه در این مراسم شرکت کردم که این امر تاثیر خوبی بر مردم کردستان عراق داشت.

ظریف با اشاره با برگزاری این مراسم در جریان رفراندوم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی علیرغم مخالفت با این رفراندوم، با حضور در مراسم آقای طالبانی اعلام کرد که ارتباط عمیقی با مردم کردستان عراق دارد.

پس از پاسخ های وزیر امور خارجه، نادر قاضی پور اعلام کرد از پاسخ های ظریف قانع شدم و نیاز به رای گیری نیست.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان جلال طالبانی مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف نادر قاضی پور اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد