Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:39:20 GMT

آفت بی‌توجهی مسئولان به جان بادام زمینی گیلان افتاد+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۰۲۸۲

آفت بی‌توجهی مسئولان به جان بادام زمینی گیلان افتاد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

آفت بی‌توجهی مسئولان گیلان چندین سال است که به جان بادام زمینی آستانه اشرفیه افتاده است. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، بادام زمینی از محصولات استراتژیک استان گیلان به‌ویژه شهرستان آستانه اشرفیه است که در سال‌های گذشته به آفت و قارچ مبتلا بوده و سبب ضرر و زیان باغداران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دوربین خبرگزاری تسنیم به سراغ کشاورزان نواحی مختلف آستانه اشرفیه رفتیم تا در فصل برداشت این سوغات مهم گیلان از شرایط این محصول مطلع شویم.

کشاورزان و باغداران همگی از قارچی سخن می‌گفتند که محصولات باغ هایشان را به‌شدت کاهش داده و سبب خسارت زیادی شده و از بی‌اعتنایی مسئولان در امر درمان این مشکل شکایت داشتند.

بادام زمینی که گیاهی بوته‌ای و یکساله و از مهمترین محصولات خشکبار و آجیلی در دنیا است در اراضی اطراف رودخانه سفیدرود همچون آستانه اشرفیه، کیاشهر و لشت نشاء کشت می‌شود.

آفات خسارت‌زای مختلفی در مرحله رویشی، این محصول را تهدید می‌کند که با شناسایی و مدیریت این آفات می‌توان محصولات مرغوبی را حتی به سطح صادرات رساند و از ضرر کشاورزان زحمتکش گیلانی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به مردم و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی عوامل برنامه ساز سیمای این مرکز درصدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» برآمدند.

این برنامه به دلیل ویژگی مطالبه گری که دارد شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند. 

ذات و ماهیت این برنامه به دنبال طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان گیلان است. 

شفاف سازی، ترویج و توسعه و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران اجرایی و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گیلان با حضور مدیران کل، روسای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از اهداف برنامه «پاسخ» است. 

این برنامه با بخش‌های گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه و کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران به روی آنتن می‌رود.

عوامل برنامه تلویزیونی «پاسخ» عبارتند از:

تهیه کننده: محمود رحمتی، دستیار تهیه: زهرا فقیری، کارگردان: مهرداد محزون، مجریان: مهدی لطفی، شهریار سروری

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران