Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یوسف پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی را یکی از مهم ترین وظایف و اولویت های این اداره کل عنوان و اظهار کرد: استان گیلان دارای ۵۶۴ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

وی با بیان اینکه برای احیای جنگل ها، جنگل کاری و پروژه های آبخیزداری و جلوگیری از وقوع سیل در استان گیلان پروژه های خوبی در دست اجرا است، افزود: در سال گذشته نیز بخش اعظمی از اعتبارات این اداره کل برای اجرای پروژه های آبخیزداری در ارتفاعات ماسوله هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در راستای جلوگیری از شستشوی خاک از بالا به پایین بوده زیرا این موضوع عمق تالاب را کم و موجب مرگ تالاب می شود. علاوه برآن رسوباتی که به همراه جریانات آبی به پایین سرازیر می شود زمینه وقوع سیل و بلایای طبیعی را در پایین دست فراهم می کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ در حوزه منابع طبیعی استان گیلان، گفت: طرح توقف بهره برداری از جنگل، اجرای طرح کاداستر و توسعه زراعت چوب با گونه صنوبر از جمله این سه اقدام مهم است.

یوسف پور با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۲۰۰ هکتار در استان گیلان صنوبرکاری شده است، افزود: افزایش سطح زیر کشت در این زمینه از اولویت های منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان محسوب می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان گیلان در سال گذشته، گفت: کاداستر به معنای اصلاح هندسی نقشه های گذشته و تشخیص اراضی ملی از غیرملی است که برای سال جاری نیز براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال اجرای این طرح در هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان هستیم.

به گفته یوسف پور اجرای کامل طرح توقف بهره برداری از جنگل و همچنین طرح کاداستر تحولی بزرگ در حوزه مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ایجاد می کند.

کد خبر 4391921

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی گیلان اراضی ملی رشت مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شیراز استانداری سمنان شهرکرد عید غدیر خم عید سعید قربان سانحه تصادف احتکار خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر