Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با آثار غیرمجاز سمعی و بصری گیلان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد با اشاره به جایگاه این استان از نظر فرهنگی و هنری، اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده گیلان بالاترین سرانه مطالعه در کشور را دارد که این نشان از فرهنگ بالای این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه با تأکید برضرورت فرهنگ سازی در زمینه ترویج قانون کپی رایت، افزود: در این میان نقش دستگاه های فرهنگی و هنری و همچنین رسانه ها غیرقابل انکار است.

مهدی یزدانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و هنری بیش از سایر حوزه ها سخت است، گفت: سرمایه گذاری در این حوزه دارای ریسک بالایی بوده و تکثیر و کپی غیرمجاز نیز این ریسک و ضرر را برای سرمایه گذاران افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری می کند، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری بخش خصوصی از سوی دستگاه حاکمیت و همچنین استفاده قانونی و مجاز از محصولات فرهنگی تولید شده این ریسک را کاهش و سبب افزایش رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری می شود.

دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد تأکید کرد: حفظ و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری و استفاده قانونی و مجاز از این محصولات زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه را فراهم می کند.

وی به تکثیر و توزیع آثار مستهجن و مبتذل نیز اشاره و آن را مصداق مشهود جرم دانست و گفت: نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

صیانت از سرمایه گذاری در بخش فرهنگی و هنری هدف ستاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در ادامه این جلسه با تأکید براینکه هدف ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری حمایت از سرمایه گذاران این حوزه است، اظهار کرد: باید در راستای ترویج قانون کپی رایت همگان همکاری لازم را داشته باشند.

فیروز فاضلی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند فرهنگسازی در سطح جامعه برای استفاده قانونی و مجاز از محصولات فرهنگی هستیم، افزود: فرهنگسازی  برای مبارزه با آثار غیرمجاز در حوزه فرهنگ و هنر باید در اولویت باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حفظ آثار هنری سبب بالندگی و تقویت این حوزه می شود، گفت: این موضوع به حضور سرمایه گذاران در حوزه فرهنگ و هنر نیز کمک خواهد کرد. در این زمینه می توان از ظرفیت آموزش و پرورش نیز بهره گیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین به امضای توافقنامه با ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امضای این توافقنامه فصل جدیدی در فعالیت های این ستاد در استان گیلان باز می کند.

در پایان این جلسه «سید امیر مصباح» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان مسئول ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری استان انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 4392051

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت مهدی یزدانی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شیراز استانداری سمنان شهرکرد عید غدیر خم عید سعید قربان سانحه تصادف احتکار خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است