Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@04:01:35 GMT

امنیت فکری صاحبان اندیشه باید تامین شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۳۵۲۹۳

امنیت فکری صاحبان اندیشه باید تامین شود

به گزارش ایرنا، ' اشرف بروجردی ' روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان افزود: باید تلاش کنیم امنیت فکری برای صاحبان اندیشه بوجود آید تا فارغ از گرایش ها و سلایق بتوانند در زمینه تولید علم و دانش فعالیت کنند.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهارداشت: این سازمان باید این مرجعیت را پیدا کند تا به محلی برای بیان نظرات و آرای صاحبان اندیشه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این سازمان به دلیل اینکه مرکز جمع آوری و نگهداری اسناد و همچنین کتاب های کشور است باید به عنوان مرجع اصلی و متقن داده های علمی کشور قرار گیرد.
بروجردی با بیان اینکه باید تلاش کنیم نتایج و یافته های علمی در اختیار همه افراد قرار گیرد، ادامه داد: یکی از راه های تحقق این هدف دیجیتال سازی اطلاعات است که اکنون در جهان روشی رایج می باشد.
وی محرمانه سازی اسناد را از آسیب های تحقیق و پژوهش دانست و افزود: نباید داده های پنهانی داشته باشیم بنابراین باید همه اسناد به جز آن دسته از اسنادی که موجب هتک حیثیت و آبروی افراد شود، در اختیار دانش پژوهان و محققان قرار گیرد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دستاوردهای علمی و تحقیقی به بهانه اینکه مهرهای محرمانه دارند در اختیار محققان قرار نمی گیرد.
بروجردی ادامه داد: بسیاری از تصمیم ها بر اساس کار مطالعاتی و تحقیقاتی اتخاذ نمی شود و به همین دلیل در زمینه اجرای تصمیم ها و مدیریت با مشکل مواجه می شویم.
وی افزود: در حالی که اگر پشتوانه سیاستگذاری ها، تصمیم ها و اقدام ها، انجام کارهای مطالعاتی باشد نتایج و پیامدهای خوبی را به همراه دارد.
رییس اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: در غیر اینصورت روز به روز از سرمایه اجتماعی از جمله صداقت، اعتماد و انگیزه برای انجام کارهای جمعی و سازمانی فاصله می گیریم.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: به طور قطع رسیدن این سازمان به جایگاه اصلی خود به امکاناتی نیاز دارد که یکی از آنها برخورداری از فضا و مکان مناسب است.
وی به دیدار امروز خود با استاندار اصفهان اشاره کرد و گفت: استاندار اصفهان در این دیدار برای در اختیارقراردادن فضا و مکان مناسب برای اسناد و کتابخانه ملی این استان قول کمک داد.
بروجردی با اشاره به اینکه صاحبان اسناد و کتاب های تاریخی در اصفهان با واگذاری این اسناد و کتاب ها به مرکز اسناد و کتابخانه ملی، نقش مهمی در حفظ میراث ملی خود و انتقال آن به نسل های آینده خواهند داشت در عین حال تصریح کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم که صاحبان این اسناد و کتاب ها مطمئن شوند اسناد و کتاب آن ها در اصفهان باقی می ماند و تنها نسخه دیجیتال آن به تهران منتقل می شود .
رییس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان روز یکشنبه طی مراسمی با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی معرفی شد.
در این مراسم مسعود کثیری بعنوان رئیس جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان معرفی و از خدمات سه ساله مختار باقری رئیس سابق این مرکز قدردانی شد.
7134/ 6026/ 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اصفهان جهان سرمایه علم و دانش معارفه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور