Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قربان نژاد با بیان اینکه امسال 204 هزار هکتار زمین شالیزاری در استان زیر کشت برنج رفته است ، گفت: تا کنون حدود 93 درصد محصول برنج از شالیزارهای مازندران برداشت شده است

وی افزود: پیش بینی می شود در کشت اول بیش از یک میلیون تن شلتوک معادل 700 هزار تن برنج سفید از زمین های شالیزاری استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان نژاد با بیان اینکه 60 هزار هکتار از زمین های شالیزاری مناطق مرکز ی استان که به دلیل کم آبی موفق به کشت اول نشده بودند، گفت: کشاورزان در 31 هزار هکتار اقدام به نشاء مجدد و 29 هزار هکتار کشت رتون کردند.

وی افزود: با توجه به بارندگی های اخیر و روان آب شدن مناطق پایین دست امسال پیش بینی می شود در این بخش 150 هزار تن برنج سفید برداشت شود.

به گفته وی پارسال 80 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان به کشت رتون و نشاء مجدد اختصاص یافته بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر