Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
مسئولان سئول در پی یافتن راهی برای مقابله با بحران کار گذاشتن دوربین‌های مخفی در دستشویی‌های عمومی بزرگ‌ترین شهر کره‌جنوبی هستند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، كره‌جنوبي از پيشرفته‌ترين كشورهاي دنيا در حوزه فناوري گوشي‌هاي همراه است اما اين پيشرفت بحراني را همراه خود به جامعه منتقل كرده كه از آن به عنوان «چشم‌چراني با دوربين‌هاي جاسوسي» ياد مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار پليس سئول، بين سال 2012 تا 2016 بيش از 26 هزار پرونده براي قربانيان چشم‌چراني در دستشويي‌هاي عمومي و اتاق‌هاي تعويض لباس گزارش شده و بسياري از قربانيان هم ترجيح داده‌اند از خير گزارش دادن به پليس بگذرند.

به همين دليل، مقام‌هاي شهر سئول در آستانه اجراي طرحي براي كنترل روزانه دستشويي‌هاي عمومي هستند. در اين طرح، مكان‌هايي مانند سرويس‌هاي بهداشتي و اتاق‌هاي تعويض لباس از وجود هر گونه دوربين مخفي پاك مي‌شود تا شهروندان سئول با خيال راحت از اين امكانات استفاده كنند. تا پيش از اين، طرح كنترل مكان‌هاي عمومي يك‌بار در ماه انجام مي‌شد و فقط 50 نفر مامور رسيدگي به بيش از 20 هزار سرويس بهداشتي در سئول بودند.

با افزايش انتشار فيلم‌هاي غيراخلاقي از دوربين‌هاي مخفي كارگذاشته‌شده در مكان‌هاي عمومي، تعداد گردهمايي‌هاي اعتراضي زنان كره‌اي به اين روند روز به روز بيشتر شده است. ماه گذشته بيش از 70 هزار بانوي معترض با حضور در خيابان‌هاي سئول خواستار افزايش نظارت پليس و مقام‌هاي رسمي براي مقابله با چشم‌چراني‌هاي مردان شدند. قرار است از اين ماه هر روز هشت هزار نفر به سرويس‌هاي بهداشتي سطح شهر سر بزنند و دوربين‌هاي مخفي را جمع كنند.

فقط نكته اينجاست كه در دو سال گذشته حتي يك مورد كشف دوربين مخفي هم گزارش نشده است. با ورود فناوري‌هاي نوين و قرار گرفتن دوربين‌هاي فيلمبرداري و عكسبرداري در وسايلي مانند قلم، ساعت و حتي كفش، به نظر مي‌رسد ماموران شهرداري سئول كاري سخت براي مقابله به چشم‌چران‌ها پيش رو داشته باشند. هر چند معدود براي تنبيه چشم‌چران‌ها و منتشركنندگان فيلم‌هاي غيراخلاقي هم كاري شايسته انجام نشده است.

جامعه كره‌جنوبي به داشتن نگاه تبعيض‌آميز به زنان شهره است. ماه گذشته دادگاهي در اين كشور يك زن را به دليل انتشار عكسي غيراخلاقي از همكار مرد خود به يك سال زندان محكوم كرد. اين در حالي است كه در پرونده‌هاي مشابه مردان فقط جريمه مالي مي‌شوند. تاسف‌بار اينكه حدود 90 درصد مجرمان پرونده‌هاي غيراخلاقي و چشم‌چراني در كره‌جنوبي مرد هستند.

در همین زمینه: ممنوعیت تردد خودرو بی‌ام‌ و در کره‌جنوبی ۸ سال زندان اضافی برای رئیس جمهور سابق کره جنوبی‌ | مجموع دوره زندان ۳۲ سال شد سرنوشت دختران خدمتکار کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ سئول امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با برگزاری دیدار‌های جدول حذفی بخش مردان پیگیری شد.

در این روز از رقابت‌ها علی پاکدامن و محمد رهبری در جدول ۶۴ نفره اصلی به مصاف حریفان خود رفتند. محمد رهبری با قبول شکست در این جدول از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما علی پاکدامن با کسب دو برد برابر نمایندگان قزاقستان و ترکیه تا جدول ۱۶ نفره پیش رفت. او در این جدول برابر نماینده مصر شکست خورد و به کار خود پایان داد. 

عملکرد نمایندگان ایران در روز پایانی رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ به این شرح است:

جدول ۶۴ نفره
* علی پاکدامن ۱۵ – ۲ آرتور سارکیسیان (قزاقستان)
محمد رهبری ۷ – ۱۵ توماس مارتینه (فرانسه) 

جدول ۳۲ نفره
* علی پاکدامن ۱۵ – ۷ انور ایلدریم (ترکیه) 

جدول ۱۶ نفره
* علی پاکدامن ۱۴ – ۱۵ ادهم بحقاط (مصر)

محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات بودند. باهرارسباران در جدول ۱۲۸ نفره و فتوحی در جدول ۶۴ نفره مقدماتی به کار خود پایان دادند. 

جایگاه نهایی شمشیربازان ایران در مسابقات جایزه بزرگ سئول به این شرح است:

* علی پاکدامن: جایگاه ۹
* محمد رهبری: ۳۴
* محمد فتوحی:۸۶
* فرزاد باهرارسباران: ۱۰۱

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛ فردا: رقابت پاکدامن و رهبری در دور سوم