Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بحران آب در ایران، دعوای خاله زنکی یک خواننده با یک فوتبالیست، سیل در اندونزی، کمبود کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاهی، چرایی استیضاح این وزیر و عدم استیضاح آن وزیر، فواید استفاده از عینک آفتابی، بحران انسانی در غرب آسیا،کشته شدن یوزپلنگ ایرانی در تصادف، کمیاب شدن پوشک، بسته اقتصادی کشورهای اروپایی برای ایران در دوران پسا خروج آمریکا از برجام،دلایل طلا نگرفتن خواهران منصوریان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این لیست بلندبالا که همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد، لیستی است از دغدغه‌های ابراز شده این چند ماهه جماعتی نه چندان کم تعداد که در ادبیات اجتماعی و رسانه‌ای ایران سلبریتی نام دارند.

 در گذشته نیز با چیزی به نام ستاره‌های دنیای ورزش و هنر روبرو بوده‌ایم. با تعدادی هنرمند و ورزشکار که آنها را یا از نقش اول سریال‌های پرطرفدار تلویزیون به خاطر می‌آوردیم و یا از روی سکوی مسابقات بین المللی ورزشی. از آن هنرمند دیالوگ ماندگارش و از آن ورزشکار فن بی‌نظیرش در ذهن‌مان مانده بود و دلیل دوست داشتن‌هایمان هم همان بود. ستاره‌ قدیمی نان زحمتش را می‌خورد و گاهی هم از آن خرج می‌کرد، به‌جا و شاید هم در مورادی بی‌جا در کمک‌های انسان دوستانه و یا حتی کمپین‌های انتخاباتی فلان کاندیدای ریاست جمهوری. اما هیچوقت به یک مسئله در جامعه ایران بدل نشده بود.

امروز جهان معنایی ما تغییر کرده است. چیزی به نام شبکه‌های اجتماعی دنیای ما را تسخیر کرده‌ و سرعت تولید و رشد سلبریتی‌ها به روز و ساعت رسیده است. ترکیب بی‌نظیری از آدم‌های ساده، معمولی و بی‌هنر اما با تعداد قابل توجهی دنبال کننده، حالا دیگر سلبریتی‌ها تبدیل به یک مسئله شده‌اند، مسئله اجتماعی دوران جدید زندگی ما ایرانی‌ها.

 سلبریتی ایرانی با آب و تاب تصویر کودکی کتک خورده و زخمی منتشر می‌کند که در درگیری‌های دی‌ماه 96 با نیروهای امنیتی به این وضعیت درآمده اما چند روز بعد مشخص می‌شود که عکس مربوط به کودکی یمنی بوده که ترکش‌های موشک‌های سعودی او را به این وضعیت درآورده است.

همه کسانی که دو سه هفته بعد از زلزله اخیر کرمانشاه به این شهر سفر کردند با خاطره مشابهی روبرو هستند. کوهی از آب معدنی و نوار بهداشتی در جای جای کوچه‌ها و خیابان‌ها شهرهای زلزله‌زده. این دستپخت جدید سلبریتی‌های ایرانی بود. زلزله کرمانشاه اتفاق افتاده بود و هر دو ستاره جریان رسانه‌ای سنتی و جدید به تکاپو افتادند. دم‌دست ترین مسئله کمبود آب آشامیدنی و روشنفکری‌ترین مطالبه هم پیگیری پوشک  شد. این سر و صداها درحالی ایجاد شد که در بسته‌های اضطراری هلال احمر برای مناطق آسیب دیده همه این موارد دیده شده بود و نتیجه هدررفت انرژی و سرمایه بزرگی شد که می‌توانست حداقل یک روستا را قدری آباد کند.

زلزله کرمانشاه پای خیلی از سلبریتی‌ها را به مسئله انسان دوستی باز کرد. وقتی همه برای این حادثه طبیعی فعالند، اشک می‌ریزند و حرف می‌زنند حتما سلبریتی هم باید به دغدغه مخاطبان پرشمارش واکنش نشان دهد. صفحه‌های اجتماعی ناگهان پر شد از شماره حساب‌ها و شماره کارت‌های بانکی ستاره‌ها برای کمک مستقل و غیر حکومتی به مردم آسیب دیده کرمانشاه. همزمان رسانه‌های رسمی برای هدایت کمک‌های مالی به حساب‌های بانکی هلال احمر تلاش کردند. حالا بعد از گذشت ماه‌ها می‌توان نتیجه آن کمک‌ها را دید. هلال احمر گزارش کامل مخارجش از محل کمک 63 میلیارد تومانی مردم را ریال به ریال منتشر کرد. پول‌‌های واریز شده به حساب برخی ستاره‌ها اما همچنان در حساب‌ صاحبانش باقی مانده، بلاتکلیف و بدون هیچ منفعتی برای مردم کرمانشاه.

این اولین و آخرین بحران اجتماعی امروز ایران که سلبریتی‌ها درگیرش بودند؛ نبود. این لیست روز به روز بلندبالاتر می‌شود. حالا دیگر به نظر می‌رسد که وقت پرداخت رسانه‌ای به مسئله سلبریتی در ایران فرا رسیده است. از امروز پرونده جدیدی را  شروع می‌کنیم. پرونده‌ای پر از سوال درباره سلبریتی‌ها، تجربه‌های جهانی در سلبریتی سازی، اثرگذاری اجتماعی ستاره‌ها و ... . خیلی چیزها را می‌دانیم و شنیدیم اما هنوز سوال‌های زیادی برایمان باقی مانده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نگاهی به فعالیت های سلبریتی ها در فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویداد‌ها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد، زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تن‌ها متغیر، رویداد‌ها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتار‌ها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشور‌های غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موضع ما را حتی به اندازه جابجا کردن یک تار مو تغییر نخواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد، اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشور‌ها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه جنگ غزه حامیان تقلید از غرب را در جهان عرب و سوریه آشکار کرد، خاطرنشان کرد: ما نشنیدیم که آنها در مورد جنگ غزه صحبت کنند یا به موضع غرب در قبال غزه توجه داشته باشند. حمایت سیاسی از اسرائیل و مشارکت مستقیم نیرو‌های نظامی و امنیتی غربی در جنگ و ارسال اسلحه به اسرائیل رخ داد و ما هیچ حرف و بیانیه و اظهارنظری از آنها نشنیدیم. همچنین نه در مورد دموکراسی مربوط به سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌ها و ... درحالیکه همه این اعتراضات مطابق قانون اساسی و قانون بودند، اما ما حرفی از آنها نشنیدیم.

رئیس جمهور سوریه عنوان فلسطین را مهم‌ترین و برجسته‌ترین عنوان امروز دانست و افزود: برجسته‌ترین موضوع در این عنوان، بازگشت دوباره مساله فلسطین به منصه ظهور است به گونه‌ای که تاکنون دیده نشده است.

وی افزود: امروز عدالت این موضوع روشن شده است و جنگ غزه حقیقت بسیاری از رژیم‌ها را برملا کرده است و صداقت را در برابر نفاق و دورویی متمایز می‌کند و موضع در قبال مساله فلسطین را به عنوان مرجع در ارزیابی آن مواضع مطرح می‌کند.

اسد ادامه داد: مهمترین مدلی که امروز می‌بینیم، مدل ترکیه (رجب طیب اردوغان)، رئیس جمهور ترکیه است، علیرغم اینکه یک فرد واقعاً باهوش باید این حقیقت ساده را بداند هوش جمعی مردمی قوی‌تر از هر فردی است، اما اردوغان معتقد است که می‌تواند مردم ترکیه را فریب دهد، با زبان خود به اسرائیل حمله کند، اما با دستش از اسرائیل حمایت کند. مردم ترکیه در انتخابات به او درس بزرگی دادند. درس این است که قدرت جایگاه رسمی و حزبی در همذات پنداری با جایگاه مردمی است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا