Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@00:40:10 GMT

واقعیت ماجرای نصب شنود در درختان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۴۳۳۴

واقعیت ماجرای نصب شنود در درختان چه بود؟

به گزارش جماران، حمید میرزاده، روزنامه نگار حوزه محیط زیست در حساب توییتری خود نوشت: 

 

دیروز خبر آمد که عضو شورای شهر گفته: «نصب  شنود روی  درختان خنده‌دار است.» با جست‌وجو، ویدئویی که در شبکه‌های مجازی بود را پیدا کردم و دیدم و البته حدسم درست بود! چیزی که برخی از مردم به عنوان ابزار شنود یافته‌اند، فقط یک تگ RFID برای شناسایی درخت است، نه چیزی بیشتر/۱

این تگ‌ها دارای تراشه‌ای بسیار ظریف هستند که در خود یک شناسه را ثبت کرده‌اند و همان کاری را می‌کنند که پلاک‌های قدیمی برای شناسنامه‌دار کردن  درختان انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این تگ‌های RFID امروزه در مدیریت فضای سبز بسیاری از شهرهای جهان مرسوم است

این تگ‌ها شبیه همان برچسب‌هایی است که کتابفروشی‌ها پشت جلد کتاب‌ها می‌چسبانند تا از سرقت کتاب جلوگیری کنند. یا همان پین‌هایی که در لباس‌فروشی‌ها برای جلوگیری از سرقت استفاده می‌شود. نه نیازی به باطری دارند و برای شناسایی کد شناسه درون آن، باید در معرض امواج خاصی قرار بگیرند

در مدیریت فضای سبز، این تگ‌ها در تنه اصلی درخت کوبیده می‌شوند یعنی جایی که حتی در هرس‌های سنگین درخت هم، از آن جدا نشوند. کارشناسان برای بررسی وضعیت درختان یک منطقه با همراه داشتن دستگاهی که اطلاعات این تگ‌ها را می‌خواند به محل می‌روند و شناسه و وضعیت آن را ثبت می‌کنند.

اگر اشتباه نکرده باشم، نخستین بار این تگ‌ها برای درختان خیابان ولی‌عصر استفاده شد. شهرداری می‌توانست به سرعت وضعیت فعلی، تاریخچه وضعیت آن و قطع و خشک شدن و بیماری احتمالی درخت را بسنجد. این تگ‌ها آسیب خاصی به درخت وارد نمی‌کنند، و تمام آسیبشان، یک سوراخ در تنه است.

 

علت آنکه این تگ‌ها شبیه میخ (یا به زعم برخی شهروندان شبیه میکروفون) طراحی شده‌اند، ثابت ماندن آنها در تنه درخت است. تگ‌های آویز یا پلاک‌های قدیمی امکان جداشدن داشتند و کار را دشوار می‌کردند.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت شنود شهرداری تهران درخت عکس شنود رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز، تیتر «گزارش یک شهروند از قتل عام درختان توسط شهرداری» در فضای مجازی خبرساز شد. در این فیلم، نشان داده می‌شود که تعداد زیادی درخت، در ضلع غربی باغ موزه قصر، درست در مجاورت دیوار نیروی انتظامی، این درخت‌ها قطع شده اند.

 رکنا خبر داد این درختان دچار آفت و خشک شده بودند. برای این درختان در کمیسیون ماده ۷، مجوز قطع صادر شده است. 

مشخص شده است که این قطع درختان، به جهت رفع خطر، به منظور آسیب نرسیدن به شهروندان انجام شده است.

منبع: رکنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟