Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) درباره همکاری این سازمان با شورای تحول علوم انسانی گفت: با این شورا در راستای بازنگری دروس دانشگاهی وارد عمل شده‌ایم و ظرف چند روز آینده حدود ۸۰ تفاهم‌نامه بین سازمان سمت و این شورا امضا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد ذبیحی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ایران فرهنگی و دیدگاه ها بر اساس تفسیر، از دین و فرهنگ ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مهم‌ترین کانون فرهنگ‌ساز دانشگاه است.

وی افزود: سازمان سمت برای انجام کار خود، واسطه‌ بین قشر فرهیخته کشور و مخاطبان آنها شد و این حلقه واسط "کتاب" است.

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) با بیان اینکه این سازمان از سال ۶۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها شده است، یادآور شد: ما از جزوه دستنویس به هزاران نسخه کتاب چاپی رسیده‌ایم.

ذبیحی افزود: کتاب‌ها برای انتشار در این سازمان، مسیر ارزیابی دشواری طی می‌کنند و اساتید و شوراهای مختلفی نظر کارشناسی می‌دهند تا یک کتاب منتشر شود.

وی تاکید کرد: ما به هیچ دانشگاهی نامه‌ ندادیم که حتما کتاب ما را تدریس کنید و بخوانید بلکه فقط کتاب‌هایمان را عرضه می‌کنیم و کتاب‌های ما نیز با استقبال بسیار زیادی روبرو بوده‌اند به نحوی که تنها در سال ۹۳، ۹۰۰ کتاب ما درخواست چاپ مجدد داشته است.

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) تصریح کرد: امروز سازمان سمت با صلابت تمام کار می‌کند و کمترین انتقاد را داشته است.

وی با اشاره به حرکت این سازمان به سمت تالیف کتب با فناوری‌های جدید اظهار کرد: یکی از مباحث روز کشور تدوین کتاب‌هایی با موضوع فناوری است و سازمان سمت در این حوزه فعال شده است. همچنین با توجه به مشکلاتی که در حوزه کاغذ وجود دارد نشر الکترونیک سازمان فعال شده است.

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) گفت: رسالت ما حمایت از استقلال دانشگاه و استقلال و آزادی دانشجویان است و در این راستا با هدف اعتمادبخشی به دانشجویان و اساتید کار خود را پیش می‌بریم.

انعقاد ۸۰ تفاهم‌نامه با شورای تحول علوم انسانی

ذبیحی درباره پژوهشکده این سازمان گفت: پژوهشکده سازمان سمت فعال شده است و سال گذشته ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی بهترین دانشگاه‌ها جذب این پژوهشکده شده‌اند. سازمان سمت در تدوین کتاب‌ها موفق بوده است و سعی می کنیم که این موفقیت را در مطالعه هم پیش ببریم.

وی با اشاره به همکاری‌های بین المللی سازمان سمت گفت: با برخی از کشورها و در راستای آموزش زبان فارسی همکاری‌هایی را داشته‌ایم و امروز کتاب‌های سازمان سمت در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و روسیه منتشر می‌شود.

سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در خصوص تعامل این سازمان با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های گوناگون یادآور شد: اعتقاد من این است که تندروی در مملکت ما جواب نمی‌دهد. اگر کسی با خطوط اصلی ما رهبری نظام، قانون اساسی و اساس مملکت ستیزی نداشته باشد، می‌تواند حرف‌هایش را بزند.

ذبیحی افزود: مرحوم احمدی (رئیس پیشین سازمان سمت) با بسیاری از روحانی‌ها تفاوت داشت و سعه صدر مرحوم احمدی چیزی بود که مرا به اینجا کشاند و ما تا جایی که بتوانیم مسیر مرحوم احمدی را ادامه می‌دهیم.

وی درباره بحث‌هایی که در خصوص تحول علوم انسانی در کشور وجود دارد، گفت: در این مورد گفت و گو خیلی زیاد است و حتی دعواهای سیاسی در این خصوص کمی وارد بحث شده است. سازمان سمت در این حوزه خیلی کار کرده و ما دیدگاه‌های خودمان را داریم اما در عین حال پیشنهادهای مختلف را نیز بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز استاد گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی ۷۰ سال گذشته یعنی از زمان تأسیس، موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های بزرگ صنعتی، ارتباط با صنعت و تربیت دانش آموختگان برجسته داشته است.
دکتر علیرضا رهایی افزود: دانش آموختگان این دانشگاه هر کدام در اقصی نقاط کشور نقش آفرین بودند و توانستند مدیریت‌های بزرگی را شکل دهند و موفقیت‌هایی را برای بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کنند که همه این موفقیت‌ها مرهون زحمات استادان است.
وی ادامه داد: تلاش استادان در تربیت دانشجویان بسیار باارزش است؛ همچنان که در بیان بزرگان و رهبران ما در این زمینه نکات دقیقی گفته شده است.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است و نقشی پر رنگ‌تر از نقش خانواده و پدر و مادر دارد؛ یا در بیانی دیگر که می‌فرمایند: اگر همه آفرینش برای معلم درود می‌فرستد برای این است که معلم علم را در اختیار متعلّم قرار می‌دهد.
رهایی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به همت استادان منشاء کار‌های بزرگی در کشور است به طوری که در هفته جاری میزبان معاونت علمی بودیم و موافقت‌نامه‌ تحقیقاتی بزرگی امضا شد و همچنین موافقت‌نامه‌ دیگری برای به دست گرفتن طرح تحقیقاتی در حوزه دریا و مهندسی دریا قطعی شد.
وی تأکید کرد: تقریباً ما هر هفته درگیر چنین برنامه‌هایی هستیم، اما پیشرفت و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها نیازمند همکاری و تلاش استادان است.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو