Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@02:28:36 GMT

شمار بیکاران در آلمان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۹۰۷۲

شمار بیکاران در آلمان افزایش یافت

پول‌نیوز - آژانس اشتغال فدرال آلمان اعلام کرد شمار بیکاران آلمانی تا پایان ماه اوت به ۲.۴ میلیون نفر افزایش یافته است. با این حال در مقایسه با رقم مشابه سال قبل، تنها ۱۹۴ هزار نفر به شمار افراد بیکار افزوده شده است. دتلف شیله- رئیس این آژانس - گفت: افزایش شمار بیکاران مربوط به دلایل فصلی است و جای نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته آقای شیله، بیکاری بویژه در بین جوانانی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند رو به افزایش بوده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تا پایان تعطیلات تابستانی، استخدام نیروی جدید را متوقف کرده‌اند.

در شرایطی که شمار بیکاران در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا رو به افزایش است، تعداد افراد فعال جویای کار نیز با ۶۲ هزار نفر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۲۸ هزار نفر رسیده است. با این حال مقامات آلمانی تاکید کرده‌اند که اقتصاد در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. هم‌چنین در ماه‌های اخیر بازار کار رو به بهبود بوده است و نرخ بیکاری در ماه گذشته به ۵.۳ درصد کاهش یافته بود.

موسسات تحقیقاتی اقتصادی آلمان اعلام کرده‌اند انتظار دارند شمار افراد شاغل در این کشور از ۴۴.۳ میلیون در سال ۲۰۱۷ به ۴۴.۹ میلیون در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد و نرخ بیکاری به ۵.۲ درصد برسد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ بیکاری آلمان پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل موسی عبادی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است و دقت و صحت در این اطلاعات، با ارائه تصویری صحیح از وضعیت بیکاری در جامعه، موجب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت، امکان برنامه ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه هدف نهایی از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار، شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است افزود: این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور ، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها و برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها تامین می‌شود.
عبادی افزود : این طرح به مدت ۱۴ روز با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی و شناسایی افراد ۱۵ ساله و بیشتر اجرا می‌شود و بعد از اتمام آمارگیری ، در فصول بعدی دوباره برای برآورد تغییرات صورت گرفته، به این خانوارها مراجعه می‌شود.
وی بیان کرد: اجرای این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع و تا تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
عبادی ادامه داد: نتایج این طرح به صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، شامل «نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار، از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر رسید
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری