Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه پارلمان عراق امروز با حضور ۲۹۷ نماینده آغاز شد و تعیین هیئت رئیس پارلمان تا ۷۲ ساعت به تاخیر افتاده است و هنوز نامزد رئیس جمهوری جدید و نخست وزیری جدید مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، «جاسم الحلفی» از رهبران ائتلاف سائرون وابسته به مقتدی صدر، امروز (دوشنبه 12 شهریور) گفت: نخستین جلسه پارلمان به مدت 72 ساعت برقرار است و انتخاب رئیس پارلمان جدید و معاونانش تا 72 ساعت به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الحلفی افزود: بزرگترین فراکسیون با 177 نماینده با نام ائتلاف «اصلاح و سازندگی» خود را در پارلمان ثبت کرد.

 

برهمین اساس، «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق، نام فراکسیون«اصلاح و سازندگی» را به عنوان بزرگترین فراکسیون برای ثبت به طور رسمی به رئیس پارلمان ارایه می کند.

 

الحلفی افزود: نام نامزد نخست وزیری هنوز مشخص نشده است، اما ما بر برنامه های دولت درحال حاضر متمرکز می شویم.

 

در همین راستا، یک مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نمایندگان الفتح و دولت قانون از جلسه نمایندگان خارج شدند.

 

وی افزود: علت این اقدام برای این است که «حسن العاقولی» رئیس ائتلاف سائرون اعلام کرد که سائرون، النصر، الحکمة و الوطنیه به عنوان بزرگترین فراکسیون پارلمان به شمار آمده است.

 

ائتلاف «النواة» (متشکل از ائتلاف النصر، الحکمة، سائرون، الوطنیه، الجبهه الترکمانیه، بیارق الخیر، الکون الصابئی، المکون المسیحی، المکون الایزیدی، عابرون، القرار العراقی، تمدن، تحالف بغداد، تحالف الانبار هویتنا، تحالف نینوی هویتنا) اعلام کرد که این ائتلاف متشکل از 20 ائتلاف سیاسی به عنوان بزرگترین فراکسیون پارلمان است و ائتلاف «البناء»(سازندگی) با محوریت «نوری مالکی» اعلام کرد که با 13 ائتلاف سیاسی عراقی بزرگترین فراکسیون پارلمان به شمار می آید.

 

«محمد علی زینی» رئیس سنی پارلمان امروز دوشنبه نخستین جلسه پارلمان را با حضور 297 نماینده آغاز کرد و اعضای جدید پارلمان امروز ادای سوگند یاد کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مقام معظم رهبری غدیر عید غدیر خبرگزاری شبستان رهبری مساجد شیراز غدیر خم کانون های مساجد بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند

منابع خبری گزارش دادند که رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز-یکشنبه- به تهران سفر خواهد کرد.

طبق گزارش الفرات‌نیوز، وی قرار است در این سفر با مسئولان ارشد ایران دیدار و رایزنی کند.

رسانه‌های عراقی جزئیات و اهداف این سفر را اعلام نکردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور