Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات کشورهای جهان بپردازیم.

 رباتی که درست نوشتن را به کودکان یاد می‌دهد

به تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت ربات انسان نمایی شده‌اند که به کودکان کمک می‌کند با تقویت مهارت نوشتاری، بهتر و با دقت‌ بیشتری املا بنویسند؛ ربات با استفاده از حروف مغناطیسی کوچک، کلماتی را نوشته و آنها را روی صفحه نمایشی نشان می‌دهد، از این طریق دانش آموزان کوچک می‌توانند املای دقیق و درست کملات را دیده و درست بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌های هوشمندی که نور خانه‌ها را تنظیم می‌کند

دانشمندان موفق به ساخت پنجره هوشمندی شده اند که بدون نیاز به برق،‌ تیره یا شفاف می‌شود؛ هنگام تابیدن نور شفاف،  پنجره به رنگ آبی در می‌آید ورسیدن نور به داخل خانه را نصف کند و هنگام شب، پنجره به رنگ شفاف خود بازمی‌گردد؛ در واقع الکترولیت‌های مایعی درون پنجره سبب هوشمند شدن آن می‌شوند، همچنین بین دو ورقه شیشه کابل‌های الکتریکی قرار دارد که عملیات روشن و یا تیره شدن شیشه را انجام می‌دهند.

 کوچک‌ترین دماسنج جهان با قابلیت تشخیص هر نقطه از بدن

به تازگی پژوهشگران توانسته‌اند نازک‌ترین و دقیق‌ترین دماسنج جهان را تولید کنند؛ این دماسنج که مجهز به حسگرهای نانو مغیاس است می‌تواند دمای بدن را با دقت اندازه گیری کند.

دماسنج از دو قسمت مجزا تشکیل شده است، ابتدا به کمک لایه‌های نازک طلا و نقره دما را اندازه گیری کرده و سپس به وسیله لایه‌های سیلیکونی تغییر دما را متوجه می‌شود؛ همچنین روی این دماسنج حسگرهای متعددی وجود دارند که هر کدام برای اندازه گیری دمای بخشی از بدن طراحی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، افزود: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد. 


جواد محجوبی در ادامه گفت: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

 
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست. 


محجوبی در پایان ابراز کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانشجویی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد می‌باشند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد. همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند