Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@02:41:10 GMT

اسامی ۴۲ موتورسیکلت غیراستاندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۳۸۸۴

اسامی ۴۲ موتورسیکلت غیراستاندارد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با اضافه شدن هشت عنوان استاندارد برای موتورسیکلت‌ها از ابتدای دی‌ماه سال گذشته، تعداد استانداردهای مربوط به موتورسیکلت‌ها از ١٧ به ۲۵ مورد افزایش یافت و اعلام شد که هر موتورسیکلتی نتواند تا ابتدای فروردین‌ امسال این تعداد استاندارد را رعایت کند، شماره‌گذاری نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در ابتدای سال جاری مجددا از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مهلتی سه ماهه برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شد تا آنها بتوانند استانداردهای مربوطه را رعایت کنند.

در نهایت با اعلام سازمان ملی استاندارد، تعداد ۴۲ مدل موتورسیکلت از ۱۶ واحد تولیدی در سراسر کشور به علت عدم رعایت ۲۵ استاندارد درنظر گرفته شده و نبود تاییدیه‌های استانداردها از ابتدای تیرماه سال جاری از فهرست مدل‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد حذف و شماره‌گذاری آنها متوقف شد.

از هشت عنوان استاندارد اجباری اضافه شده برای موتورسیکلت‌ها، پنج مورد مختص به همه موتورسیکلت‌ها بوده و سه مورد مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است. پنج مورد استاندارد لحاظ شده از هشت مورد استاندارد اجباری مذکور که مربوط به همه موتورسیکلت‌هاست به ترتیب مربوط به باک موتور، سازگاری الکترومغناطیسی، آینه، عدم دستکاری و برجستگی بیرونی است. همچنین سه مورد از هشت مورد استاندارد مذکور که مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است مربوط به شیشه‌شوی، کمربند و کوپلینگ است.

در بین هشت عنوان استاندارد جدید اضافه شده به ۱۷ مورد استاندارد اجباری قبلی موتورسیکلت‌ها پنج مورد از استانداردهای که انواع این وسیله نقلیه ملزم به رعایت آن هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به طور حتم بسیاری از موتور سیکلت‌ها را با تغییراتی در بخش قطعات، شاسی، بدنه، باک، آینه، مخزن سوخت و اتصالات الکتریکی روبرو خواهد کرد.

 دستورالعمل مربوط به رعایت استانداردهای ۲۵ گانه موتورسیکلت‌ها در همان زمان به اطلاعات تولیدکنندگان این بخش رسید و اعلام شد که هر موتورسیکلتی نتواند تا ابتدای فروردین امسال تاییدیه استانداردهای ۲۵ گانه را اخذ کند از شماره‌گذاری آن ممانعت می‌شود؛ هرچند در نهایت این فرصت زمانی سه ماه تمدید و پایان خرداد امسال به عنوان آخرین موعد زمانی برای رعایت استانداردهای ۲۵ گانه موتورسیکلت‌ها منظور شد.

در زیر جدولی که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران منتشر شده است و مربوط به مدل و واحد تولیدی ۴۲ مدل موتورسیکلت غیراستانداردی است که از ابتدای خرداد امسال همزمان با ارتقای تعداد استانداردهای موتورسیکلت‌ها از ۱۷ به ۲۵ مورد، با توقف خط تولید و شماره‌گذاری روبرو شده‌اند، آمده است.

 

ردیف

استان واحد تولیدی

نام مدل

۱ اصفهان پیشرو گستر فارس PISHRO ۱۲۵ ۲

اصفهان

(کاشان)

بهرو سیکلت MAHRO ۱۲۵ ۳

اصفهان

(کاشان)

بهرو سیکلت SARIR ۱۲۵ ۴

اصفهان

(کاشان)

بهرو سیکلت CRYSTAL ۱۲۵ ۵

اصفهان

(کاشان)

بهرو سیکلت DORSA ۱۲۵ ۶

اصفهان

(کاشان)

زمرد کویر ZOMOROD ۱۲۵ ۷

اصفهان

(کاشان)

زمرد کویر ZOMOROD ۱۲۵ ۸

اصفهان

(کاشان)

زمرد کویر ZOMOROD ۱۵۰ ۹

اصفهان

(کاشان)

زمرد کویر ZOMOROD ۱۵۰ ۱۰

اصفهان

(کاشان)

زمرد کویر ZOMOROD ۲۰۰ ۱۱ تهران ثمین خودرو البرز SAMIN ۱۵۰ ۱۲ تهران ثمین خودرو البرز SAMIN CGL ۱۵۰ ۱۳ تهران جهان رو JAHANRO ۱۵۰ ۱۴

خوزستان

(اهواز)

اکسین موتور پارس PARSA ۱۲۵ ۱۵

خوزستان

(اهواز)

اکسین موتور پارس PARSA ۱۵۰ ۱۶

خوزستان

(اهواز)

اکسین موتور پارس PARSA ۲۰۰ ۱۷ فارس پاسارگاد سیکلت فارس BERMODA DY ۱۵۰ ۱۸ فارس کبیر موتور کازرون TIZKSAR ۱۲۵ ۱۹ فارس کبیر موتور کازرون KABIR KMB ۱۲۵ ۲۰ فارس کبیر موتور کازرون TIZ TAK KAR ۱۲۵ ۲۱ فارس کبیر موتور کازرون TIZ TAK KAR KM ۱۵۰ ۲۲ فارس کبیر موتور کازرون TIZ TAK KAR KM ۲۰۰ ۲۳ قزوین تک تاز موتور TAKTAZ TK 125S ۲۴ قزوین تک تاز موتور TAKTAZ ۱۲۵S ۲۵ قزوین تک تاز موتور TAKTAZ CG ۱۵۰ ۲۶ قزوین تک تاز موتور TAKTAZ CG ۱۵۰ ۲۷ قزوین نیرو محرکه NAMI QM ۲۴۹ ۲۸ قزوین چابک رو البرز CHABOKRO SX ۱۲۵ ۲۹ قم تندر شهاب JAVAN ۱۵۰ ۳۰ قم تندر شهاب TONDAR ۱۲۵ ۳۱ قم تندر شهاب JAVAN ۱۲۵ ۳۲ قم ثاقب خودرو TANDIS ۱۲۵ ۳۳ قم ثاقب خودرو RAMIS ۱۲۵ ۳۴ قم سالار گستر آسیا TOURIST ۱۲۵ ۳۵ قم شاهین موتور قم ALTON ۱۲۵ ۳۶ قم شاهین موتور قم ALTON ۱۵۰ ۳۷ قم شاهین موتور قم HATEF 125 ۳۸ قم شاهین موتور قم  HATEF 150 ۳۹ قم شاهین موتور قم LIFAN 125 ۴۰ قم شاهین موتور قم LIFAN 150 ۴۱ قم شاهین موتور قم  LIFAN 200 ۴۲ قم صنعت موتور شکوهیه NIKTAZ CGL 200

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد غیر استاندارد موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی

رئیس اداره برق منطقه کاشان گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی تعلق گرفت.

شاپور حدادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: در حالی که افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در کاشان را شاهد بودیم، اما همچنان کم‌ مصرفان برق توانستند ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم مصرفی را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به افزایش ۲۱۶ ترانس در دوسال گذشته افزود: نصب ۵۰ ترانس برق در کاشان در سال گذشته برای توسعه زیر ساخت انجامپذیرفت.

رئیس اداره برق منطقه کاشان با بیان اینکه امسال ۵۰ ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای نصب این ترانس ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه میشود.

حدادی پور تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سالاخیر در شهرستان کاشان ۲۳ درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دوبرابر است.

وی با بیان اینکه کاشان با در اختیار داشتن ۳۰۰ روز آفتابی، پایگاهی بی‌نظیر برای تولید انرژی خورشیدی در کشور به شمار می‌آید، گفت: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو با سه هزار و ۱۵۰ مگاوات ظرفیت نصب شده سامانه‌های محدود به انشعاب برق در کشوراست و شهرستان کاشان رتبه نخست نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره برق منطقه کاشان شمار مشترکان برق کاشان را ۲۱۲ هزار و ۹۱۹ مشترک اعلام کرد و افزود: این شهرستان پس از اصفهان، بزرگترین مدیریت برق رادر استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

حدادپور با اشاره به اینکه جذب یک چهارم بودجه استان در صنعت برق به کاشان تعلق گرفت، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵ هزار مشترک به شبکه برق کاشان اضافه شده است.

وی اظهار کرد: ۳۱۵ مگاوات پیک بار مصرف شهرستان کاشان است که ۲ درصد آن را نیروگاههای خورشیدی شهرستان تامین می‌کنند.

کد خبر 749339

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • داداش کلاه یادت نره 
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد