Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جودو در این دوره از بازی های آسیایی جاکارتا در 3 رشته جودو، جوجیتسو و کوراش حاضر شد و توانست نسبت به دوره قبلی این بازی ها عملکرد بهتری داشته باشد و 6 مدال شامل یک طلا، 2 نقره و 3 برنز را در کارنامه فدراسیون جودو در بازی های آسیایی جاکارتا ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوجیتسوکاران ایران کشورمان اولین گروه از فدراسیون جودو بودند که برای مبارزه کردند و رقابت با حریفان راهی جاکارتا شدند اما در نهایت 10 ملی پوش کشورمان که 2 نماینده در بخش بانوان و 8 نماینده در بخش مردان را شامل می شد برابر حریفان خود در مراحل مختلف بازی ها نتیجه را واگذار کردند تا کاروان ورزشی ایران در کسب مدال جوجیتسو در جاکارتا ناکام بماند و نشان دهد هنوز در این رشته نتوانستیم سطح آمادگی فنی ملی پوشان را ارتقا دهیم.

اما تلخی ناکامی جوجیتسوکاران کشورمان با موفقیت های کوراش کاران فراموش شد و ملی پوشان کشورمان در این رشته توانستند 4 مدال شامل یک طلا، یک نقره و 2 برنز را کسب کنند و برای کاروان ایران در جاکارتا افتخار آفرینی کنند.

 الیاس علی اکبری در وزن منهای 81 کیلوگرم در مرحله فینال با پیروزی برابر حریفی از تاجیکستان هجدهمین طلا را برای کاروان ایران بدست آورد.

امید تیزتک دیگر نماینده کشورمان در این وزن  با قبول شکست برابر کوراش کار تاجیک به نشان برنز بازی های آسیایی دست یافت.

 جعفر پهلوانی در وزن به اضافه 90 کیلوگرم در فینال مسابقات برابر حریفی از ازبکستان شکست خورد و به کسب مدال نقره بازی ها بسنده کرد. 

قنبر علی قنبری نماینده وزن منها 66 کیلوگرم با شکست برابر نماینده ازبکستان به مدال برنز بازی های آسیایی رسید.

اما 4 بانوی کوراش کار کشورمان در همان مبارزات ابتدایی خود برابر حریفان نتایج را واگذار کردند و از دور رقابت ها کنار رفتند تا در این بخش تیم ملی کشورمان در کسب مدال بازی های آسیایی ناکام بماند.

در مرحله آخر نوبت به جودوکاران کشورمان رسید که در دوره قبلی بازی های آسیایی در اینچئون کره جنوبی در کسب مدال بازمانده بودند برای ارتقا جایگاه خود به روی تاتامی جاکارتا بروند.

ملی پوشان جودو کشورمان توانستند 2 مدال شامل یک نقره و یک برنز این دوره از بازی ها را در کارنامه تیم ملی جودو ثبت کنند تا نسبت به دوره قبل عملکرد بهتری داشته باشند و اگر ناداوری در برخی اوزان جودو رخ نمی داد شاید امروز تعداد مدال های جودوکاران ایران بیشتر بود.

در وزن منهای 81 کیلوگرم، سعید ملایی در مرحله فینال و با وجود اینکه تا لحظات پایانی از حریف خود پیش بود با اخطار داوران از رسیدن به مدال طلا بازماند و به کسب نشان نقره بازی ها بسنده کرد.

محمد محمدی بریمانلو نماینده  وزن منهای 73 کیلوگرم در جدول شانس مجدد توانست نماینده کره شمالی را شکست دهد و موفق به کسب مدال برنز بازی های آسیایی شود.

اما دیگر جواد محجوب و علیرضا خجسته با شکست برابر حریفان خود از کسب مدال این دوره از بازی ها بازماندند و در بخش بانوان دنیا آقایی و مبینا عزیزی هر دو نماینده بانوان ما در مبارزات اول خود شکست خوردند و از صعود به مراحل بالاتر و کسب مدال بازماندند تا فدراسیون جودو در بخش بانوان در هر 3 رشته اعزامی خود در کسب مدال ناکام بماند.

تیم ملی جودو کشورمان توانست نتیجه قابل قبولی نسبت به دوره قبل بازی های آسیایی کسب کند و کوراش کاران ایران با کسب مدال های خوشرنگ کارنامه موفقی را در این دوره رقم زدند اما ملی پوشان جوجیتسو نتوانستند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهند و در بین 3 رشته ای که فدراسیون جودو به بازی ها اعزام کرد نتیجه ضعیفی را کسب کردند.

بیشتر بخوانید:

 حذف جودوکار ایران از دور رقابت‌ها

جودوکار ایران در رده پنجم آسیا قرار گرفت

نماینده جودو از صعود به فینال بازماند

انتهای پیام/

نگاهی به عملکرد تیم های ملی جودو، جوجیتسو و کوراش در بازی های آسیایی جاکارتا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون جودو اخبار ورزشی بازی های آسیایی جاکارتا 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند

براساس ابلاغ کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مهزیار محمدی پور به عنوان داور و فرشاد مالک و سجاد سمائی به عنوان کمک داور، بازی دو تیم شهرداری بم و شهدای بابلسر را قضاوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

قضاوت داوران خراسان جنوبی در رنکینگ اسنوکر کشور

این دیدار که از دیدار‌های مهم فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شمار می‌آید، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ برگزار می‌شود.

استادیوم فجر شهر بم میزبان این دیدار حساس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای