Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:37:49 GMT

فقط 2 درصد کارگران ایران امنیت شغلی دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۴۷۳۸

فقط 2 درصد کارگران ایران امنیت شغلی دارند

به گزارش جماران؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به این که تنها 2 درصد از کارگران کشور امنیت شغلی دارند، گفت: حداقل حقوق کارگران فقط 34 درصد از معیشت آنان را تأمین می کند.

علی خدایی روز دوشنبه در جلسه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار جنوب شرق استان تهران که با حضور مسئولان خانه کارگر، شوراهای اسلامی کار، تامین اجتماعی و روسای ادارات کار شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت و شهرری در قرچک برگزار شد اظهار داشت: باید پذیرفت که امروز شرایط کار و معشیت کارگران و حتی روابط کارگران و تولید کنندگان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امنیت شغلی، روابط کاری و شوراهای کارگری و معشیت کارگر سه ضلع اصلی جامعه کارگری است و مطالبات بعدی کارگران مطالبات ثانویه ای است که باید در جایگاه خود به آن ها رسیدگی کرد، مهم این است که عدم تقویت این شاخصها در جامعه کارگری موجب بروز مشکلات در اولویت های ثانویه می شود.

وی با اشاره به نقش شورای کار در تأمین امنیت شغلی کارگران گفت: در بهترین حالت، شوراهای کار تنها ١٥ درصد از کارگران را نمایندگی می کنند که این آمار در شهرستانی نظیر ورامین پایین تر از سایر شهرهای استان تهران است.

خدایی افزود: تا پیش از افزایش قیمت ارز در سال 91، حداقل حقوق کارگران 60 درصد از هزینه های زندگی کارگران را تأمین می کرد که بعد از افزایش قیمت ارز، این میزان تا 37 درصد کاهش یافت.

وی افزود: با تمام تلاش هایی که در جامعه کارگری برای تأمین حقوق کارگران بین سال های 91 تا 96 صورت گرفت ، 13 درصد از عقب ماندگی ها تأمین شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت کارگران امنیت شغلی حقوق کارگران علی خدایی حقوق کارگران ایران حقوق کارگران در ایران کارگران ایران کارگران در ایران امنیت شغلی کارگران امنیت شغلی کارگران ایران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری