Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:59:34 GMT

ترامپ از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۵۷۹۴

ترامپ از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی می کند

تهران - ایرنا - دیپلمات سابق آمریکا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی می کند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 'مفید دیک» در گفت و گو با پایگاه اینترنتی 'قدس دات کام' اظهار داشت که ترامپ پروژه خود برای حذف مساله فلسطین را ادامه می دهد و معتقد است که اوضاع فلسطین و جهان عرب برای تحقق این پروژه آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به احتمال زیاد ترامپ در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری میلادی (سپتامبر)، طرح خود را برای پایان منازعه عربی ـ اسرائیلی ارائه خواهد کرد.
دیک همچنین به تشریح سیاست ترامپ در تعامل با فلسطینیان و جهان به منظور جلب رضایت قشر وسیعی از صهیونیست های مسیحی پرداخت و در عین حال، احتمال برکناری یا تداوم ریاست جمهوری وی و نیز آمادگی او برای انجام هر کاری به منظور تضمین انتخاب مجددش به سمت ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار داد.
این دیپلمات سابق آمریکایی که به عنوان سخنگوی سفارت کشورش در پایتخت های متعدد عربی حضور داشته است، تاکید کرد که مساله فلسطین با خطر بزرگی روبه روست و در صورتی که موضع مخالفی برای مقابله با این تهدیدها اتخاذ نشود، می تواند در معرض بحران قرار گیرد.
از آذرماه96 که ترامپ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد، زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با نام معامله قرن برای یکسره کردن مساله فلسطین شنیده شد.
براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در بر می گیرد.
صهیونیست ها سالهاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.
اشغالگران قدس در طرح (توطئه) قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می کنند یک قدس بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد. صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود، نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ معامله قرن مجمع عمومي سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان امروز نیز عملیات هایی علیه مواضع نظامیان صهیونیست داشت و ضربات مهلکی به آنها وارد کرد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رونمایی از پیراهن فصل آینده بایرن: فقط قرمز! (عکس)
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد