Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:26:50 GMT

توقف ۱۰۰ کامیون تاجیک پشت مرز‌های ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۵۷۹۸

توقف ۱۰۰ کامیون تاجیک پشت مرز‌های ترکمنستان

وزارت حمل و نقل تاجیکستان از رانندگان تاجیک خواست تا برای رسیدن به این کشور از مرز آذربایجان به جای ترکمنستان استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: وزارت حمل و نقل تاجیکستان با اشاره به عدم دریافت پاسخ رسمی از طرف دولت «عشق‌آباد» پیرامون علت توقف کامیون‌های این کشور در مرز ترکمنستان به رانندگان تاجیک توصیه کرد از طریق مرز آذربایجان به سمت «دوشنبه» حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه به رانندگان تاجیک توصیه کرده که از طریق مرز ایران به آذربایجان و سپس به روسیه، قزاقستان، ازبکستان و از آنجا به سمت تاجیکستان حرکت کنند.

بنابه این گزارش، طرف ترکمنی در تماس تلفنی با همتایان تاجیک خود در این خصوص مدعی شده که در یک شبانه روز امکان صدور مجوز برای ۳۰ دستگاه کامیون وجود داشته و به نوبت کامیون‌ها می‌توانند وارد این کشور شوند.

این در حالی است که بنابه گزارش رسانه‌ها در مرز ایران و ترکمنستان صف بزرگی از کامیون‌ها کشور‌های آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان شکل گرفته است.

بنابر عدم دریافت پاسخ رسمی طرف ترکمن برای «دوشنبه»، دلایل اصلی معطلی طولانی کامیون‌های این کشور در مرز ایران با ترکمنستان روشن نیست.

رانندگان کامیون‌های تاجیکستان بیش از یک هفته است که در مرز «لطف آباد – آرتق» ایران و ترکمنستان متوقف شده‌اند.

بنابر اعلام یکی از رانندگان تاجیک در مرز ترکمنستان حدود ۱۰۰ کامیون تاجیکستان منتظر دریافت مجوز برای عبور مرز این کشور می‌باشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکمنستان توقف کامیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی، سرویس مرزی قرقیزستان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از وقوع تیراندازی در مرز میان این کشور و تاجیکستان خبر داد.

ادامه دارد .....

کد خبر 6099660

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر