Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سه کارشناس حضوری  در خصوص وظایف مسئولان، مردم و رسانه‌ها در شرایط فعلی کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

مهدی پازوکی کارشناس مسائل اقتصادی به بحث شفاف سازی مسائل اقتصادی پرداخت و گفت: باید شفافیت به بازار ایران برگردد.

شرایط عبور؛ وظایف مسئولان، مردم و رسانه‌ها
پازوکی گفت: جزء حوزه خصوصی شهروندان و امنیت ملی کشور مابقی مسائل کشور باید برای مردم شفاف سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به مساله FAT F « گروه ویژه اقدام مالی» اشاره کرد و افزود: دولت نتوانست اقلین مجلس را قانع کند. ایران بهشت دلالان و واسته گران است.

پازوکی افزود: باید بودجه جاری دولت از مالیات باشد و پول نفت صرف سرمایه گذاری های بین نسلی و زیر بنایی شود. سیستم مالیاتی ما کارآمد نیست.


پازوکی پیشنهاد کرد مسئولین اقتصادی کمتر صحبت کنند. وضعیت خوب یا بد اقتصاد ایران وابسته به سیاست های سیاسی است.

شرایط عبور؛ وظایف مسئولان، مردم و رسانه‌ها
ابراهیم فیاض از تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور سخن گفت و افزود: همبستگی کشور بسیار خوب است.

کارشناس اجتماعی گفت: اقتصاد و جامعه تک محصولی ما بر اساس محوریت نفت است. از دوره مصدق ما دچار تحریم نفت شدیم تا الآن. تحریم نفتی در حال حاضر سومین مرتبه در طول تاریخ نفت ایران است.

فیاض گفت: واقعیت ها با سرعت زیادی صورت می گیرد. از نظر علوم اجتماعی جامعه ایران در حال بلوغ است و نگرانی وجود ندارد.


او با بیان اینکه اطلاعات سیاسی و رسانه ای مردم رشد کرده است، گفت: تئوری های قرن بیستم در قرن جدید کارایی ندارد.
وی گفت رسانه زبان مردم نشده است بهمین دلیل به سمت شبکه های اجتماعی روی می آورند و تحت تاثیر جریان سازی آنه قرار می گیرند.

او با بیان اینکه مردم در بین رسان ها ی مختلف ابزار موثقی برای اطمینان بخشی ندارند گفت: با وجود تبلیغ منفی رسان های مختلف غربی مردم باز هم توجه بیشتری به رسانه های داخلی می کنند.

وی رسانه ها را زبان مردم نام برد و گفت: رسانه ها باید استنطاق کنند. مطالبه رسانه ای فقط بعد منفی نیست. خدمات مثبت برای مردم نیز باید به اطلاع مردم برسد. اگر استنطاق رسانه ای داشته باشیم کار قوه قضائیه مشکل می شود.

شرایط عبور؛ وظایف مسئولان، مردم و رسانه‌ها

امید علی مسعودی کارشناس رسانه گفت: باید به مردم اعتمادکرد. مشکل امروز جامعه در بخش رسانه پاسخگوی به نیاز رسانه و خبری جامعه است.

مسعودی افزود: رسانه ها می توانند شکاف بین گروه ها و برخی مسئولین را پر کنند.


او به تجربه انقلاب اسلامی در بحران های گذشته اشاره کرد و گفت: رسان ها منافع مردم را به منافع اشخاص و گروهها ترجیح دهند.

حسن عابدینی کارشناس رسانه در ارتباط تلفنی با تیتر امشب با اشاره به عملیات منفی 260 شبکه تلویزیونی فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم و رسانه باید فهم درستی از شرایط جامعه داشته باشند. ناتوانی در فهم مشترک تا حدودی به عملیات روانی و منفی رسانه های غربی بر می گردد.

عابدینی با بیان اینکه 50 درصد مشکلات کشورمان به جنگ رسانه های غربی و عملیات روانی علیه کشور است گفت: 20 درصد مشکلات جامعه به سوء مدیریت مرتبط است.


او گفت: رسانه ها در کمک به شرایط جامعه باید پشت پرده عملیات رسانه های غربی را افشا کنند. عملیات روانی جامعه را ملتهب می کند و روی دستگاه محاسباتی مسئولین تاثیر می گذارد و نکته سوم تصویر سازی است. 260 شبکه تلویزیونی غربی تصویر سازی دروغین از شرایط جامعه به نمایش می گذارند.

منبع:شبکه خبر

انتهای پیام/

افشای پشت پرده عملیات رسانه های غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است