Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - همشهری‌آنلاین:
مصوبه شورای عالی استان تهران مبنی بر شناور شدن ساعت اداره‌ها از اول تا ۱۵ مهر در نشست هماهنگی استقبال از مهر ۹۷ بار دیگر مطرح بر اجرا آن تاکید شد.

در اين نشست كه عصر دوشنبه 12 شهريور در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار شد،نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای دخیل در این طرح برنامه‌ها و‌ گزارش کار خو‌د را ارایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته محسن پورسیدآقایی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صورت تصویب هیات دولت، ساعت آغاز کار پرسنل اداره‌ها از اول تا ۱۵ مهر بین ساعت ۷ تا ۸:۳۰ شناور می‌شود و کسانی که تمایل دارند ساعت ۸ یا ۸:۳۰ در محل کارشان حاضر شوند می‌توانند به ازا تاخیری که دارند یا مرخصی ساعتی بگیرند و یا بیش‌تر از پایان ساعت اداری، در محل کارشان بمانند، تا دیرکرد شروع کار جبران شود.

معاون شهردار تهران همچنین از موافقت معاونت متبوعش با تغییر ساعت تردد ناوگان حمل و‌ پخش کالا در صورت بسیج نیروهای پلیس راهور خبر داد.

بر اساس این پیشنهاد که نماینده پلیس راهور در این نشست، هم از آن استقبال کرد؛ محدودیت تردد ناوگان پخش کالا در دو هفته نخست مهر ماه، از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ در کل سطح شهر تهران اجرا می‌شود.

پورسید آقایی در ادامه این نشست بر لزوم ابلاغ بخشنامه مبنی بر ساماندهی سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و‌ گفت: اداره کل آموزش ‌و پرورش تهران باید بخشنامه‌ای صادر کند که هر مدرسه ای که در آن به سمت معابر یا خیابان است، ۲ هفته اول مهر موظف است نسبت به پیاده و سوار شدن  دانش‌آموزان از سرویس مدارس در حیاط مدرسه اقدام کند.

پورسيدآقايي گفت: آموزش و پرورش باید مدیران مدارس را مکلف کند که از روز اول مهر سرویس مدارس آماده جابهجایی دانش‌آموزان باشند.

بر اساس گزارش نمایندگان سازمان‌های مربوطه برای استقبال از مهر ۹۷، سر فاصله ۴ دقیقه برای خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو تهران و‌ حومه حفظ می‌شود. همچنین نظافت، روشنایی و پله برقی ایستگاه‌های مترو در دستور کار قرار گرفته است. همچنین بر خلاف سال‌های گذشته مترو تهران در روز اول مهر رایگان نیست.

در بخش اتوبوسرانی نیز، ۶۳ نقطه برای استقرار سیستم امداد اتوبوس‌ها شناسایی شده‌است. ۱۲۰ دستگاه اتوبوس دو کابین هم که پیش از این به دلیل نقص فنی از مدار خارج شده بود تا اول مهر به خطوط باز می‌گردند.

در این نشست نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ترافیک مهر ماه از جمله امداد خودرو سایپا و ایران خودرو ،اورژانس تهران، پلیس راهور و تاکسیرانی حضور داشتند.

در همین زمینه: بررسی تدوین راهبردهای حمل و نقلی پایتخت در برنامه سوم توسعه ورود پنج هزار دوچرخه اشتراکی به پایتخت | تدوین اقدام ضدترافیکی مهرماه بررسی میزان اثرگذاری اقدام‌های شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی مطالعه سه مسیر برای راه اندازی ال‌ آر تی در پایتخت آغاز فاز دوم نظارت پروژه‌های ترافیکی در مناطق ۲۲ گانه تهران طرح ساماندهی شهر تهران برای بهبود وضعیت پایتخت تهیه شد ۵۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت از رده خارج هستند | تهران ۴۰۰۰ اتوبوس می‌خواهد احتمال آغاز ساعت کاری اداره‌های تهران از ۶:۳۰ صبح در مرداد ساعت کار ادارات استان تهران از ساعت ۶ تا ۱۴ شد ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی در تهران از مهر ماه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران