Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از یک هفته است که گمرکات مرزی ترکمنستان به کامیون‌های باری که از ایران به مقصد تاجیکستان، وارد مرز شده‌اند، اجازه عبور نمی‌دهد. ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ بین الملل دیپلماسی ایران ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از یک هفته  است که گمرکات مرزی ترکمنستان به حدود 100 کامیون محموله باری که از ایران به مقصد تاجیکستان، وارد مرز شده‌اند، اجازه عبور نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگان کامیون‌ها در ایست بازرسی لطف آباد-آرتیک می‌گویند که ایستگاه کنترل مرزی دلیل ممنوعیت ورود آنها را  توضیح نمی‌دهد.

یکی از رانندگان گفت: در گذرگاه مرزی سرخس نیز اتوبوس‌های مسافری وجود دارد که تاجیکستان از ترکیه خریداری کرده است. آنها نیز مجاز به عبور نیستند.

یکی از رانندگان تاجیک گفت که نگهبانان مرزی ترکمنستان تنها به آن دسته از کامیون‌هایی که به تاجیکستان کالا حمل می‌کنند، اجازه عبور نمی‌دهد.

به گفته وی، در مرز به راحتی به کامیون‌هایی که به ازبکستان، قرقیزستان و کشورهای دیگر کالا حمل می‌کنند، اجازه عبور می‌دهد.

برخی از آنها گفتند که وضعیت مشابهی در دیگر ایستگاه‌های بازرسی در مرز ترکمن-ایران برای دیگر کامیون‌ها از ایران و ترکیه، که به مقصد تاجیکستان بار حمل می‌کنند، وجود دارد.

در مورد وضعیت موجود به سفیر تاجیکستان در ترکمنستان گزارش شده است.

لازم به یادآوری است که در 8 آگوست, ترکمنستان تعرفه گمرکات را برای حمل و نقل کامیون‌ها از ایران 5 برابر افزایش داده است.

در عین حال، مقامات ترکمن همچنان می‌گویند که کشور را تبدیل به یک مرکز حمل و نقلی می‌کنند و در حال تلاش برای جذب شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی هستند.

در 2 سپتامبر، تلویزیون دولتی ترکمنستان نشان داد که بزرگترین هواپیمای جهان - محموله An-225 مریا در ماری ترکمنستان به زمین نشست. گوینده خبر گفت که این رویداد تأیید این واقعیت است که کشور زیرساخت‌های حمل و نقلی خود را توسعه داده است.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,95,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکمنستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکمنستان ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه تراکتور تبریز پس از حاشیه‌های فراوان پس از جدایی پاکو خمز تصمیم به همکاری با یحیی گل محمدی گرفت تا سرمربی پیشین پرسپولیس روی نیمکت این تیم بنشیند. با این حال باشگاه تراکتور پیگیر دریافت مجوزهای حضور یحیی گل محمدی در رأس کادر فنی تیمش است تا آنها تصمیم بگیرند مربی موقت را با انتخاب گل محمدی تا پایان فصل جاری انتخاب کنند.

از این رو حمید مطهری با انتخاب گل محمدی و تأیید محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور، هدایت سرخپوشان تبریزی را تا پایان فصل بر عهده بگیرد.

مطهری که به مدت یک سال دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی ایران بود برای پیوستن به تراکتور با این مربی تماس گرفت تا اجازه برای خروج از جمع مربیان تیم ملی ایران را بگیرد. قلعه نویی نیز با درخواست مطهری موافقت کرد تا او راهی تبریز شده و هدایت تراکتور را در ۶ بازی باقیمانده لیگ برتر و جام حذفی بر عهده بگیرد.

با خروج مطهری از جمع کادر فنی تیم ملی ایران دیگر خبری از بازگشت او نخواهد بود تا امیر قلعه نویی فکر نفر دیگری برای حضور در کنارش همراه با سعید الهویی و آنتونیو مانیکونه و آندرانیک تیموریان باشد.

کد خبر 6088069

دیگر خبرها

  • قهرمانی کافا در مشت دختران زیر 19 سال
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد (فیلم)
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی