Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از برگزاری ۲ کارگاه آموزشی در طول برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: این کارگاه های با حضور اساتیدی از کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی امروز (13 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه مستقر در مریوان، اظهار کرد: بعد از دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، مریوان و روستاهای اطراف آن دچار آسیب شدند و این موضوع هنرمندان این شهرستان را به سمت التیام بخشیدن به آلام شان با استفاده از زبان هنر سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حرکت هنرمندان مریوان تبدیل به جشنواره شد، ادامه داد: استقبال هنرمندان سراسر کشور و دیگر کشورها از این رویداد باعث شد جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از سال 84 به صورت بین المللی برگزار شود.

 

قلعه شاخانی، به روند برگزاری این رخداد فرهنگی اشاره کرد و افزود: 527 طرح و ایده بعد از اعلام فراخوان در بخش آزاد و آییمی سنتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 87 اثر در بخش ازاد و 15 اثر در بخش آیینی سنتی به بخش بازبینی راه یافت.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: در مجموع 39 نمایش در بخش های آزاد، آیینی سنتی، مرور، بین الملل، کودک و نوجوان، ویژه و جنبی در این دوره از جشنواره اجرا خیابانی می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از اجرای 125 نمایش در این جشنواره خبر داد و افزود: 112 اجرا در 9 نقطه شهری و روستایی مریوان و 13 اجرا نیز در سه شهرستان سنندج، سقز و مریوان به نمایش در می اید.

 

قلعه شاخانی، فراهم شدن زمینه اجرای گروه های نمایشی در سه شهرستان دیگر استان را از وجه نمایزهای سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برشمرد و اضافه کرد: فراهم شدن این امکان در راستای پاسخ به مطالبات فرهنگی مردم استان و بهره مندی طیف وسیع تری از مخاطبان از اجرای گروه های نمایشی پیش بینی شد.

 

وی همچنین گفت: در این دوره از جشنواره شرایطی فراهم شده است که 10 گروه منتخب هیئت داوران در طول سال نیز اجرای عمومی نمایش را در شهرستان مریوان داشته باشند.

 

قلعه شاخانی به حضور 6 گروه نمایش خارجی در بخش بین الملل جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: این گروه های نمایشی از کشورهای فرانسه، ارمنستان، اسپانیا، اقلیم کردستان عراق و آذربایجان در این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور داشتند.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به برگزاری 2 کارگاه آموزشی در طول برگزاری جشنواره اذعان کرد:  کارگاه آموزشی یک روزه توسط خورخه اگناسیو رودریگس، از اساتید تئاتر خیابانی کشور اسپانیا همزمان با 13 شهریور در پارک گولان مریوان و کارگاه آموزشی زبان شهر زیر نظر اساتید مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم و کریستف شاتلان و سیلوی‌فور محصول مشترک کشور ایران و فرانسه از اول شهریور تا 14 همین ماه از جمله دوره های آموزشی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بود.

 

وی از توسعه زیرساخت های حوزه هنرهای نمایشی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا ساخت هفت ساختمان پلاتو در هفت شهرستان استان کلنگ زنی شده است که تلاش می کنیم پنج پروزه از این تعداد تا اخر امسال به بهره برداری برسد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور عید غدیر غدیر کانون های مساجد شیراز دبیر ستاد عالی کانون های مساجد سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سبک شوتوکان مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کارگاه‌های آموزشی با عنوان «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود.

 این کارگاه‌ها با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» در بوستان بهشت مادران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی و تست هوش کودکان از جمله مشاوره‌های انفرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی بررسی خواهد شد.

علاقمندان برای بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان