Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اطلاعیه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 5.5 میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم عزیز کشورمان  تامین شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بانک مرکزی، بنا ر سیاست‌های جدید ارزی، تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری بر مبنای نرخ ارز مصوب دولت به صورت معمول در حال انجام است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم عزیز کشورمان تامین شده است.

همچنین عملکرد بازار ثانویه با ورود ارزهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای صادراتی از ابتدای سال تاکنون بیش از 3 میلیارد یورو بوده است. ارز تامین شده در این بازار برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و سایر کالاهای مورد نیاز کشور توسط واردکنندگان بر مبنای مکانیزم بازار با نرخ توافقی خرید و فروش شده است.

در خصوص بازار ثانویه سیاست بانک مرکزی بر آن است که صادرکنندگان با توجه به مکانیزم بازار، ارز خود را عرضه کرده و واردکنندگان و تولیدکنندگان نیز برای تامین ماشین آلات، مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز خود در این بازار ارز مورد نیاز را تامین کنند.

بر این اساس، از زمان اجرای سیاست جدید ارزی دولت در مورخ 1397،5،16 قریب به یک میلیارد یورو در بازار ثانویه برای ورود کالاهای با نرخ متوسط 9000 تومان به ازای هر یورو معامله شده است.

همچنین مقرر است بانک‌ها و صرافی­‌ها برای تامین نیازهای ارزی واقعی مردم به صورت اسکناس و در جهت مصارف خدماتی بنا بر سیاست‌های اعمال شده نسبت به ورود و تامین ارز به صورت اسکناس اقدام کنند. بر این مبنا به تمام بانک‌ها و صرافی‌ها اجازه داده شده است تمهیدات لازم برای تامین اسکناس را به کار گیرند؛ لذا انتظار می‌رود به تدریج اسکناس لازم برای تامین نیاز واقعی مردم توسط بانک‌ها و صرافی‌ها تامین شود.

در پایان لازم به تاکید است که دغدغه اصلی بانک مرکزی تامین نیازهای اساسی، ضروری و واقعی مردم است و در این زمینه تمام مساعی خود را به کار خواهد برد؛ لذا این بانک به مردم عزیز کشورمان اطمینان می‌دهد که تمام تلاش خود را برای تامین منافع و مصالح عامه جامعه به کار میبرد و ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری بنا بر سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران با نرخ مصوب تامین می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است