Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل دفتر هماهنگي و امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي گفت: بازار کشور افغانستان اولين مقصد صادرات کالاهاي اين استان است و 50 درصد کالاهاي استان به اين کشور صادر مي شود.

علي رسوليان روز سه شنبه در حاشيه بازديد از بازارچه مرزي دوغارون طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي سال جاري بيش از 100 ميليون دلار انواع کالا از طريق بازارچه مرزي دوغارون به افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر افزايش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: توجه به اقتصاد مرزنشينان مي تواند نقش ويژه اي در رفاه، پيشرفت و توسعه نواحي مرزي، افزايش استانداردهاي زندگي مردم و بهبود آن، کاهش فقر، توزيع مناسب درآمد، ايجاد فرصت هاي شغلي، استمرار و پايداري در روستاها و مهاجرت معکوس داشته باشد.
وي به فعاليت 2 بازارچه مرزي دوغارون و باجگيران اشاره کرد و گفت: هم اکنون بيش از 400 نفر به صورت مستقيم در اين 2 بازارچه مشغول کار هستند.
رسوليان افزود: با توجه به مرزي بودن استان خراسان رضوي توسعه بازارچه هاي مرزي مي تواند به عنوان برگ برنده اين استان و تسهيل کننده توسعه شمرده شود و در اين ميان وجود اشتراکات فرهنگي و مذهبي با برخي کشور هاي همسايه و روابط ديرينه تجاري ميان آنها براي توسعه همه جانبه استان حائز اهميت است.
وي به صادرات سوخت از بازارچه مرزي دوغارون اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتداي سال جاري بيش از 25 ميليون ليتر سوخت در قالب طرح هاي مصوب مرزنشيان به کشور افغانستان صادر شده که اين طرح ها نقش بسزايي در جلوگيري از قاچاق سوخت از اين معبر رسمي داشته است.
وي گفت: در سال جاري بيش از سه هزار ميليارد ريال طرح هاي اشتغالزايي در اين استان تصويب شده و تاکنون 209 هزار نفر در سامانه هاي مربوطه ثبت نام کرده اند.
رسوليان به کشف 50 انبار کالاهاي احتکار شده در اين استان اشاره کرد و افزود: در راستاي مبارزه با احتکار انواع کالا تاکنون 300 مرکز و انبار کالا مورد نظارت قرار گرفته که از اين تعداد براي 50 انبار پرونده احتکار تشکيل شده است.
وي از برپايي نمايشگاه هاي پاييزه در استان خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده اي از کالاهاي احتکار شده در نمايشگاه هاي پاييزه در اختيار مردم قرار مي گيرد.
وي گفت: توزيع مرغ منجمد از ديگر برنامه هاي حمايتي بازار استان مي باشد که به قيمت هر کيلو 67 هزار و 500 ريال در مشهد و 68 هزار و 500 ريال در ديگر شهرستان هاي استان عرضه خواهد شد.
مرز دوغارون در 18کيلومتري شهر تايباد قرار دارد.
شهرستان تايباد در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.
7494 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد