Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@23:56:10 GMT

وعده تامین پوشک، اما با قیمت‌های جدید!

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۳۸۵۱

رکنا: طبق وعده مسئولان، کمبود پوشک بچه، بزرگ سالان و وسایل بهداشتی بانوان هفته آینده برطرف می‌شود؛ هر چند به دلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی به مواد اولیه وارداتی این محصولات باید شاهد افزایش دو تا 2.5 برابری قیمت‌ها باشیم!

به گزارش رکنا، طی روزهای اخیر شاهد کمبود و گرانی شدید و نگران‌کننده پوشک معمولی بچه، پوشک کامل بچه، پوشک بزرگ سالان، وسایل بهداشتی بانوان، دستمال کاغذی و دیگر محصولات سلولزی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله پیش آمده چند دلیل اصلی دارد؛ مهم ترین آن کاهش میزان تولید داخلی به دلیل عدم تعیین تکلیف ارز تخصیص یافته برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی بود و تولیدکنندگان نمی‌دانستند که باید با چه ارزی مواد مورد نیاز خود را از گمرک ترخیص کنند؛ آیا به آن‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد یا باید با ارز بازار Store ثانویه اقدام به واردات کنند؟

بنابراین مواد اولیه وارد شده در گمرک دپو شد تا تکلیف مشخص شود اما در نهایت مشخص شد تولیدکنندگان باید مواد اولیه را با ارز آزاد تهیه کنند که پس از وقفه‌ای ۱۵ تا ۲۰ روزه در چرخه تولید مجدد از شنبه هفته جاری شاهد تولید واحدهای تولیدی داخلی هستیم؛ هر چند به گفته تولیدکنندگان، قیمت‌ها دو تا 2.5 برابر افزایش خواهد یافت و مشکل کمبود از ابتدای هفته جاری به طور کامل برطرف خواهد شد.

اما مسئله قابل تامل دیگر افزایش تقاضای مردم و هجوم همیشگی افرادی است که برای خرید بازار را با التهاب روبه رو می‌کنند. در چنین مواقعی متاسفانه برخی با خرید بیش از میزان مصرف نه تنها موجی از نگرانی را در بین مردم رقم می‌زنند بلکه بخش قابل توجهی از نیاز دیگر هموطنان را نیز خریداری می کنند و در خانه نگه می‌دارند تا این گونه نیاز شخصی خود را طی روزها و ماه‌های آینده برطرف کنند.

چنین افرادی دانسته یا ندانسته نه تنها موجب تحریک، کمبود و گرانی در بازار می‌شوند بلکه هموطنان خود را نیز با مسائل عدیده‌ای روبه رو می کنند تا آثار آن بازار مصرف داخلی را با مشکل مواجه کند. باید بدانیم مواد و محصولات بهداشتی از جمله کالاهایی است که کمبود آن در بازار سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و در خصوص این یک قلم کالا حداقل باید به گونه‌ای عمل شود تا بهداشت و سلامت مردم به خطر نیفتد.روی دیگر چالش به وجود آمده در بازار محصولات بهداشتی، احتکار برخی وارد کنندگان بود. به گفته تولید کنندگان صنایع سلولزی متاسفانه احتکار صورت گرفته توسط وارد کنندگان مواد سلولزی به صورت رسمی و قاچاق، بازار داخلی کشور را با مشکل روبه رو کرده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بازار Store سلامت بچه مواد بهداشتی افزایش شاهد عکس جوان زندگی حوادث تهران اخبار تهران تهران من فیلم دختر فجیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!