Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: قرار است ساختار معاونت دانشجویی تغییراتی داشته باشد. تلاش داریم آن را تغییر و در سه فاز آن را پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی صدیقی در شصت و دومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گفت: در فاز اول تصمیم داریم اختیار معاونت‌های دانشجویی را ارتقا دهیم تا این معاونت‌ها منابع خودشان را داشته باشند و بعد از طی سلسله مراتب به سازمان خدمات دانشجویی تبدیل کنیم تا هویت مستقلی به خود بگیرند و در نهایت به سازمان یا مرکز خدمات دانشجویی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با سازمان برنامه و بودجه مذاکره کرده‌ایم تا ردیف بودجه در اختیار معاونت دانشجویی قرار دهد، ادامه داد: ‌بحث هدفمندی یارانه‌ها را مطرح کردیم که سازمان برنامه و بودجه موظف است علاوه‌بر یارانه اعتباراتی را در اختیار صندوق دانشجویی قرار دهد که به تدریج در دانشگاه تزریق شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم در ادامه تصریح کرد: رستوران‌های مکمل باید در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند و سازمان‌ هم از افزایش آن حمایت می‌کند.

صدیقی تأمین مواد غذایی در شروع سال تحصیلی را مهم دانست و ادامه داد:‌ با توجه به شرایط خاص کشور از یک ماه پیش پیگیری و مذاکراتی را انجام داده‌ایم. ما نمی‌خواهیم نقش تصدی‌گری مواد اولیه را داشته باشیم تلاش کردیم و با ستاد تنظیم بازار وارد مذاکره شدیم و بنابر این شد که محموله‌های بزرگ از طریق این ستاد در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی به بحث تربیت‌بدنی نیز اشاره کرد و گفت:‌ المپیادهای خوبی در سال گذشته برگزار کردیم و مسابقات براساس رتبه‌بندی سالن‌ها توسط دانشگاه‌ها برگزار شد. چمن مصنوعی و در کنار آن اتاق سلامت نیز از مواردی است که معاونت دانشجویی آن را به جد پیگیری می‌کنند.

معاون دانشجویی وزارت علوم فاز سوم طرح سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی در آخر سال گذشته کلید خورد و آیین‌نامه آن آماده و دانشگاه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. کانون‌های دفاتر مشاوره نیز باید حمایت شوند و سال گذشته این کانون‌ها رشد خوبی داشته‌اند.

صدیقی با اشاره به اینکه 356 کانون تا به حال تشکیل شده، ادامه داد: بیش‌از 140 هزار عضو دانشجو در این کانون‌ها عضو شده‌اند و پتانسیل و ارتباط خوبی بین مرکز مشاوره و دانشگاه وجود دارد.

وی به بحث شورای صنفی اشاره و خطاب به معاونان دانشجویی شرکت‌کننده در جلسه گفت: تا جایی که می‌توانید به نیازهای شورای صنفی پاسخ دهید و در جاهایی که با محدودیت روبه‌رو هستید مسائل را برای آنها توضیح و شفاف‌سازی کنید. در بعضی از دانشگاه‌ها شورای صنفی به حدنصاب نرسیده هر چند پیگیر آیین‌نامه اجرایی شورای صنفی در دانشگاه‌ها هستیم و نظرات دانشجویان را در این خصوص اخذ کرده‌ایم.

معاون دانشجویی وزارت علوم درباره اتحادیه شورای صنفی نیز گفت:‌ مسائل درون هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و راهکار مشترک برای آن وجود ندارد و به همین دلیل یک اتحادیه مشترک نمی‌توان تشکیل داد.

وی تأکید کرد: به حضور شورای صنفی اعتقاد زیادی داریم و امیدواریم از این پتانسیل دانشگاه استفاده خوبی شود.

صدیقی تصریح کرد: تابستان امسال 200 خوابگاه ارتقا پیدا کرد و اصرار داریم که خوابگاه‌های رتبه سه و چهار به سطح بالاتر ارتقا یابند.

معاون دانشجویی وزارت علوم اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که با آن مواجه‌ایم برخی از دانشجویان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر عزتمند‌اند و نمی‌خواهند آن را نشان دهند. باید ساز و کاری به کار رود و این افراد شناسایی و به آنها کمک شود.

وی در پایان اظهار کرد: در وزارت علوم ستاد پیگیری داریم که دانشجویان می‌توانند این ستاد را برای پیگیری خدمات رفاهی دنبال کنند.

انتهای پیام/4060

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در جلسه کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی توسط دانشگاه‌ها با جدیت دنبال و تجربیات و نتایج آن با سایر دانشگاه‌های استان به اشتراک گذاشته شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده مدیران، عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات اتخاذ شده است که ضروری است برای رسیدن به نتایج مطلوب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدی در پایان تاکید کرد: نظام مسائل مشترک دانشگاه‌های استان احصا و در کمیسیون دانشجویی مورد بحث و بررسی گیرد.

در این جلسه مدیران دانشگاه‌های استان نکته نظرات و مطالب خود را بیان کردند.

کد خبر 6086566

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است