Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پزشکان معتقدند قند و مواد غذایی دارای قند ، شکلات و نوشابه‌های شیرین می‌توانند موجب افزایش سریع قند خون و بروز بیش‌فعالی در بعضی از کودکان شود..

مطالعات نشان دادمصرف شکرسطح آدرنالین را در کودکان به میزان 10 برابر افزایش می دهد و باعث بروز رفتارهای خشونت آمیزمی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادام، سیب،زردآلو،کشمش، هلو،آلو،آلو بخارا،پرتقال،توت،گوجه فرنگی و خیاربه علت داشتن سالیسیلات طبیعی بایدازرژیمهای غذایی کودکان بیش‌فعال کاسته شود .

رنگ غذایی نارنجی،غذاهای آماده وبسته‌بندی‌ شده ، آدامس، ، افشره لیمو، سس‌ها ، میوه‌های کنسرو شده، کنسرو نخودفرنگی، بادام ساییده شده، نوشیدنیهای کربنات دار و کیکهایی که بصورت بسته‌ بندی ‌شده به فروش می‌رسندبرای مبتلایان به بیش فعالی مضر هستند..

اسید بنزوئیک نیزدر ایجادبیش‌فعالی موثراست ودر مرباها، سس‌ها، دسرها، شربت‌های طعم‌دهنده غذا، پوره میوه‌ها،آب‌میوه‌ها و ماهی‌های کنسروی خوابانده شده در سرکه، نمک و ترشی‌ها یافت می‌شود..

سوسیس و کالباس اختلالات موجود در کودکان بیش فعال را تشدید می‌کند.نیتریت و نیترات موجود در این آنها درداخل معده تبدیل به مواد سرطان زا می شودو ترکیب تیرامین را تشکیل می‌دهد..

همچنین نوشابه‌های گازدار، قهوه، چای، کولا و سایر نوشیدنیها به علت داشتن کافئین علایم بیماری را تشدید میکنند.آلرژی‌های غذایی به یکی از مواد غذایی مانند شکر، شکلات، تخم مرغ، گندم، رنگ‌ها، طعم دهنده‌ها، افزودنی‌ها و ذرت می توانند باعث بروز نشانه‌هایی از بیش فعالی شود .نوشابه‌های گازداربه علت داشتن فسفر، و قهوه، چای، کولا و سایرنوشیدنی‌ها به علت داشتن کافئین ممکن است علایم بیماری را تشدید کند..

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان بیش فعالی قند نوشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این محرک‌ها بیماری آسم را تشدید می‌کنند

این محرک‌ها بیماری آسم را تشدید می‌کنند

دیگر خبرها

  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • این محرک‌ها بیماری آسم را تشدید می‌کنند
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد