Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@03:22:46 GMT

بسته حمایتی صنایع کوچک تقدیم دولت شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۰۳۴۸

بسته حمایتی صنایع کوچک تقدیم دولت شده است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ صادق نجفی روز چهارشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز افزود: با تصویب این بسته حمایتی برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع کوچک در زمینه تامین اجتماعی، ارزش افزوده، تامین مالی و تبصره 18 برطرف می شود.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حمایت از صنایع همکاری خوبی دارد، اظهار داشت: تفاهم نامه ای با قوه قضائیه به امضا رسیده که بر اساس آن هر واحد تولیدی که به دلیل مشکلات قضایی و حقوقی تعطیل یا در حال تعطیل است ، موضوع به وزارت صنعت اعلام تا رفع مشکل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی ادامه داد: همچنین در یک ماه گذشته بانک ها تعهد کرده اند که هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی تعطیل نشود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 60 هزار واحد تولیدی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: این صنایع که بیشتر به صورت گمنام فعالیت می کنند 48 درصد اشتغال کشور و 17 درصد ارزش افزوده را دارند.
وی بیان کرد: با ممنوعیت واردات برخی کالاها، امروز شاهد حیات دوباره صنایع در کشور هستیم.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ادامه داد: قابل قبول نیست وقتی یک سرمایه گذار و تولید کننده در سطح استان مجوز دریافت کرده است، دچار مشکل شود .
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی یادآور شد که تاکید رهبرمعظم انقلاب رئیس جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت این است که همه با یک روحیه جهادی پای کار بیایند تا مشکلات کشور برطرف شود.
وی گفت: نباید در گمرگ کشور ماشین آلات خریداری شده یک واحد تولیدی صنعتی ، معطل بماند و برای بخش تولید و اشتغال ، مشکل ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار داشت: امروز اگر جوانان ما بیکار هستند به این دلیل است که نتوانسته ایم نقش آفرینی خوبی داشته باشیم .
وی ادامه داد: مشکلات بخش تولید نیز به این دلیل است که نتوانسته ایم فضای کسب و کار را رونق بخشیم.
نجفی افزود: طی 40 سال گذشته کشور بحران های زیادی را پشت سرگذاشته و به طور قطع این شرایط سخت موجب یک تحول بزرگ در فضای کسب و کار کشور می شود.
وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه کشور، آنهایی که همراه نیستند و خود را با بزرگواری این مردم تطبیق نمی دهند باید از صحنه حذف شوند.
نجفی گفت: ما باید قدردان سرمایه گذاران باشیم و آنان که عشق به این مملکت دارند باید وارد کار شده و کسانی که چوب لای چرخ تولید می گذارند را حذف می کنیم.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بیان داشت: مشکلات واحدهای تولیدی کشور را به صورت کامل بررسی و برطرف خواهیم کرد.
طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان کرج با حضور معاون وزیر صنعت در زمینی به مساحت 50 هکتار کلید خورد.
اکنون 114 واحد صنعتی با اشتغالزایی 6 هزار نفر درشهرک بهارستان کرج فعالیت دارند که تعداد آنها از 200 واحد فراتر می رود و 5 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بسته حمایتی صنایع کوچک شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور