Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@20:44:18 GMT

برنامه‌ای که پای درد و دل فیلمسازان می‌نشیند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۴۱۶۶

برنامه‌ای که پای درد و دل فیلمسازان می‌نشیند

فرهنگ > تلویزیون - سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در حالی به روزهای پایانی‌ خود نزدیک می‌شود که ویژه برنامه‌ای به مناسبت برگزاری این رویداد سینمایی هر شب از شبکه چهار روی آنتن می‌رود، اجرای این برنامه بر عهده بهرام عظیمی، کارگردان و انیماتور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در طول روزهای برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان که امسال نیز به مانند سال گذشته در اصفهان برگزار شد ویژه برنامه این جشنواره به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد حمیدی مقدم و اجرای بهرام عظیمی نیز روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این برنامه که در طول ایام جشنواره هر شب به صورت زنده ساعت 23 به مدت هفتاد دقیقه از شبکه چهار و شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود به بحث‌های مختلفی درباره سینما کودک و نوجوان و فیلم‌های این سینما پرداخت.

محمد حمیدی مقدم درباره ویژگی‌های این برنامه که در هفت قسمت پخش می‌شود به خبرآنلاین گفت: «این برنامه در هر یک از قسمت‌هایش با یک تم روی آنتن رفت. این برنامه طیف مخاطبان جدی‌تری را در بر می‌گیرد و به تحلیل فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان می‌پردازد. همچنین به بهانه سی و یکمین دوره از جشنواره سی سال سینمای کودک و نوجوان تحلیل و ارزیابی می‌شود.»

او ادامه داد: «بحث‌های قصه، روایت و داستان در سینمای کودک و موسیقی در این سینما از جمله تم‌هایی بود که برنامه با آن روی آنتن رفت. یک شب را نیز به تخیل و فانتزی در سینمای کودک و نوجوان اختصاص دادیم که چگونه توانسته در این دوران حرکت کند. همچنین ما یک شب انیمیشن نیز داشتیم و به تحلیل و ارزیابی پویانمایی سینما کودک و نوجوان پرداختیم. یک برنامه‌مان نیز به بحث بازیگری در سینمای کودک و نوجوان اختصاص پیدا کرد و درباره نقش بچه‌ها و نوع ارتباط کارگردان‌ها با آنها و بازی گرفتن از آنها همچنین آینده کودکان در سینما و وضعیت خودشان صحبت کردیم. یک شب را به بحث رئالیسم یا واقع‌گرایی در سینمای کودک اختصاص دادیم. در شب پایانی نیز به منتخبین جشنواره و کسانی که جوایز این دوره را می‌گیرند می‌پردازیم. همه این موارد باعث شده تا ویژه برنامه ما برنامه جامعی باشد که در کنار پوشش به روز جشنواره فیلم کودک به مطرح کردن فیلمسازانی که الان در این مرحله با بحران‌هایی که این نوع سینما دارد مواجه هستند نیز بپردازد.»

این کارگردان همچنین بیان کرد: «در اوائل دهه شصت مهمترین فیلم‌هایی که از سینمای ایران جایزه‌های بزرگ جهانی گرفتند همه در حوزه سینمای کودک بودند. مرحوم کیارستمی و فیلم‌هایی که جریان شروع‌کننده‌اش «دونده» بوده است در این مجموعه جای دارند. ما به بررسی این موضوع نیز پرداختیم.»

حمیدی مقدم در پایان نیز یادآور شد: «در کنار این موضوعات داورهای نوجوان بین‌المللی که انتخاب شدند و خبرنگارهای محلی که هر کدام با وضعیت پیچیده‌ای انتخاب شدند نیز مهمان ما هستند.»

57244

 

کلید واژه‌ها : برنامه‌های تلویزیونی - تلویزیون - جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان - سینمای کودک -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنامه های تلویزیونی تلویزیون جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سینمای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر