Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در پنجمین جشنواره انگور شهرستان بیجار اظهارداشت: بیجار از شهرستان های مستعد در بخش کشاورزی است که علاوه بر انگور رتبه اول تولید گندم در بین شهرستان های استان را دارا است و بعنوان شهرستان اول تولید کننده گندم در کشور نیز معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵۰ درصد پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده که با پیگیری های انجام شده سعی برآن است تا دو ماه آینده کل مبلغ بدهی کشاورزان گندم کار پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: جهاد کشاورزی قدرشناس تولیدکنندگان این بخش است و باید در راستای ایجاد اطمینان خاطر و رفع دغدغه هایشان پیگیری های لازم انجام شود و این وظیفه را بر خود لازم و ضروری می دانم.

جعفری یادآور شد: کشاورزان عامل اصلی تولید در بخش کشاورزی هستند و باید به عنوان یک وظیفه به جد پیگیر امورات کشاورزان فهیم و زحمتکش استان به ویژه شهرستان بیجار باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار در حوزه  باغات دیم انگور در رتبه ۹ استان قرار دارد، گفت: در راستای اجرای طرح توسعه باغات تلاش بر این است تا با استفاده از روش های نوین آبیاری نسبت به توسعه باغات آبی اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: از ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بیجار هفت هزار هکتار یعنی  ۲.۵ درصد این اراضی آبی است و امید است با توجه به مطالبه استاندار استان نسبت به تخصیص آب به مزارع دیم استان از محل سد های احداث شده در منطقه، میزان قابل توجهی اراضی از دیم به آبی تبدیل شود.

جعفری اظهار داشت: شهرستان بیجارهمچنین در حوزه توسعه دامداری از شرایط بسیار مناسبی بهره مند است و در کنار دامداری می توان به اهمیت مرغداری در این شهرستان که از شهرستان های مهم استان می باشد اشاره کرد.

وی در ادامه به اجرای پروژه ایران ایکاردا در مزارع شهرستان بیجار اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با همه گیر شدن این پروژه در شهرستان کشت گیاهان علوفه ای به تناوب گندم و دیگر حبوبات افزایش یابد و عاملی برای توسعه دامداری در شهرستان شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: از تحقیقات حوزه انگور در این شهرستان به ویژه  بخش کرانی حمایت خواهیم کرد و در راستای برند سازی انگور این منطقه باغداران و تعاونی های فعال شهرستان را یاری خواهیم کرد.

جعفری گفت: در شهرستان بیجار فرهنگ باغداری و کشت انگور نهادینه شده و برای ترویج و توسعه شیوه های نوین آبیاری هیچ گونه محدودیتی در تامین اعتبار برای انتقال آب به مزارع نخواهیم داشت.

محصول تاکستان های بیجار متفاوت تر از تاکست های دیگر است

فرماندار شهرستان بیجار نیز در این جشنواره اظهار داشت: محصول تاکستان های شهرستان بیجار هم از لحاظ ارقام و هم از لحاظ کیفیت متفاوت تر از تاکستان های دیگر استان ها است.

علی اکبر ورمقانی هدف این جشنواره را شناساندن و معرفی انگور شهرستان بیجار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و افزود: در گذشته اعتبارات خوبی برای بهسازی باغات انگور این شهرستان اختصاص یافته که امیدواریم تخصیص این اعتبارات تداوم بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر بهسازی باغات انگور باید در صدد احداث و توسعه باغات جدید در شهرستان بخصوص بخش کرانی باشیم، ادامه داد: مشکل اصلی جذب اعتبارات در روستاها تامین وثیقه برای بانک ها است و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی در راستای جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی اقدامات خوبی انجام دهد.

فرماندار بیجار یادآور شد: یک سری محدودیت ها در راستای تامین اعتبارات بانکی وجود دارد که امیدواریم در این رابطه تسهیل گری بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 4394655

منبع: مهر

کلیدواژه: انگور مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد استانداری سمنان احتکار سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان