Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:48:55 GMT

علل و ریشه های تکدی گری مورد بررسی قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۵۱۶۸

علل و ریشه های تکدی گری مورد بررسی قرار گیرد

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر ریشه یابی علل و بروز تکدی گری تاکید کرد و گفت: تکدی گری یک زائده اجتماعی است که در پیدایش آن عوامل مختلفی دخالت دارند.

به گزارش ایرنا محمد علی طالبی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان افزود: تکدی گری، بازتاب برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه است و نمی توانیم بدون توجه به دلایل و زمینه های بروز تکدی گری صرفا تمرکز خود را بر روی پاک کردن صورت مسئله قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شاید خیلی راحت با یکسری اقدامات امنیتی با هماهنگی دستگاه ها مختلف، سطح شهر را از متکدیان پاک کنیم که این درست نیست.
طالبی با بیان اینکه باید به زمینه ها و عوامل بروز تکدگری در استان توجه شود تصریح کرد: باید تمرکز خود را برای مقابله با اقداماتی که ممکن است تکدگری بصورت باندی یا از طریق برخی گروه هایی که از سایر مناطق کشور با هدف تکدگری در استان حضور پیدا می کنند قرار دهیم.
وی اضافه کرد: اما در میان متکدیان عده‌ای چون کودکان خیابانی واقعا به خاطر رفع نیازهایشان اقدام به این کار می کنند و نان آور خانواده هستند که باید به این مسئله توجه شود و نمی توانیم به یک بعد قضیه تکدی گری که موجب نازیبا شدن چهره شهر می شود توجه کنیم.
طالبی ادامه داد: البته عده‌ای نیز وجود دارند که نیازمند واقعی نیستند و به شکل سازمان یافته به تکدی گری می‌ پردازند.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: همچنین باید ساز و کارهای لازم را برای معیشت افراد نیازمند از طریق فعال کردن دستگاه های متولی ، خیریه ها و سمن ها فراهم کنیم.

***متکدیان، چهره شهر را نازیبا می کنند
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم در این نشست به اهمیت ساماندهی متکدیان و کودکان کار با توجه به جهانی شدن یزد پرداخت و گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از کودکان کار، بازتوانی کودکان جهت جلوگیری از بازگشت به کار در خیابان، توانمندسازی کودکان کار و متکدیان و جلوگیری از نازیبایی سطح شهر، نیاز به هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های متولی است.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: حضور متکدیان در سطح شهر موجب نازیبا شدن چهره شهر به ویژه در انظار گردشگران داخلی و خارجی و نارضایتی شهروندان شده است.
وی تصریح کرد: تکدی گری در هیچ جامعه ای پسندیده نیست که امیدواریم با همکاری تمام دستگاهها این معضل در استان رفع شود.

*** متکدیان را کمک نکنید
مدیر کل بهزیستی استان یزد هم در این نشست به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 96 در استان با هدف جمع آوری متکدیان ،حفظ ظاهر شهر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از کودکان کار اجرا شده است.
جلیل عفتی با بیان اینکه خوشبختانه با اجرای طرح یاد شده اقداماتی خوبی در استان صورت گرفت از شهروندان خواست که به متکدیان خیابانی کمک نکنند چون هرگونه دلسوزی مردم و کمک به این قشر موجب ترویج گداپروری در جامعه می شود.

*** 51 درصد متکدیان استان، اتباع بیگانه هستند
مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه 51 درصد متکدیان در سطح شهر یزد اتباع بیگانه هستند گفت: کودکانی که در سطح شهر یزد اقدام به گدایی می کنند غیر ایرانی و متکدیان غیر کودک هم غیر بومی هستند.
امرالله سیف الدینی از شهروندان خواست با بی توجهی و پرداخت نکردن وجه نقد به متکدیان، شهرداری را در راستای حذف این معضل اجتماعی در شهر یاری کنند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
2088/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون استاندار متكديان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود

یک گروه کارشناسی توصیه کرد فرانسه باید استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان محدود کند.

به گزارش ایسنا، این گروه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده جهانی نسبت به تاثیر منفی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر ذهن‌ کودکان و نوجوانان، توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تشکیل شده است.

این کارشناسان در گزارشی اعلام کردند کودکان زیر ۱۱ سال، باید از داشتن تلفن همراه منع شوند و استفاده از تلفن‌های هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت، باید برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع شود. همچنین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی باید برای کاربران زیر ۱۵ سال ممنوع شود و افراد زیر ۱۵ سال، فقط باید به پلتفرم‌هایی که اخلاقی تلقی می‌شوند، دسترسی داشته باشند. آنها گفتند قانونگذاران وظیفه دارند تصمیم بگیرند که چه پلتفرم‌هایی را می‌توان اخلاقی در نظر گرفت.

مکرون که به دنبال افزایش حمایت‌ها از خود در نظرسنجی‌های عمومی است، در ژانویه وعده داد پیش نویس قوانین سختگیرانه‌تری را برای محدود کردن زمان استفاده کودکان از گوشی و استفاده ازشبکه‌های اجتماعی معرفی کند. تلاش‌های او نشان‌دهنده نگرانی‌های روزافزون بین‌المللی در میان والدین، روان‌شناسان و سیاست‌گذاران است که فناوری‌های جدید ممکن است بیش از آنکه مفید باشد، به سلامت روان خردسالان، آسیب برسانند.

در این باره جراح کل آمریکا در سال میلادی گذشته، اعلام کرد شبکه اجتماعی می‌تواند به سلامت روان افراد کم سن و سال، آسیب عمیقی وارد کند و از شرکت‌های فناوری خواست از کودکان که مغز آنها در مراحل رشد حساسی است، حفاظت کنند.

این گروه کارشناسی که در آن، سروان موتون، متخصص مغز و اعصاب و آمینه بنیامینا، استاد روانپزشکی حضور دارند و همچنین شامل کارشناسان آموزش، حقوق و فناوری است، روز سه‌شنبه یافته‌های خود را به مکرون ارائه کرد.

در حال حاضر هیچ زمان مشخصی برای قانون جدید وجود ندارد و مشخص نیست که تا چه حد به توصیه‌های کارشناسان، عمل خواهد شد. این گروه اعلام کرد هر گونه حرکتی، باید بر تشدید قوانین برای شرکت‌های فناوری تمرکز کند. موتون در یک نشست خبری گفت: اینها کسانی هستند که در درجه اول مسئول هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش همچنین نشان داد سپری کردن زمان طولانی در مقابل صفه گوشی، بر خواب کودکان تاثیر منفی می‌گذارد و یکی از عوامل چاقی مفرط آنها است. همچنین، شبکه اجتماعی می‌تواند خطر اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران