Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: انجام سم پاشی‌های به موقع و موثر در محیط می‌تواند به کاهش جمعیت کنه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو کمک شایانی کند.



به گزارش ایسنا، عارفی نیا، امروز(۱۴ شهریور)، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها که در انتقال بیماری قابل اهمیت است و مجاورت شهرستان با کشور افغانستان، رعایت موازین بهداشتی، اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نسبت به رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو که یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است، هشدار داد. 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان بیان کرد: خودداری از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها و عدم تماس دست با کنه و گوشت دام تازه ذبح شده و ترشحات حاصله و همچنین انجام سم پاشی‌های به موقع و موثر در محیط می‌تواند به کاهش جمعیت کنه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک شایانی کند. 
وی تصریح کرد: با توجه به مشترک بودن این بیماری و همچنین درمان بسیار سخت آن در انسان، مجموعه اقدامات دامپزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری بسیار مهم بوده و با توجه به بروز اندک بیماری در مناطق خاصی از کشور، این امر نشان دهنده کنترل بیماری توسط اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از قبیل نظارت بر کشتارگاه‌ها و اطلاع رسانی، مبارزه با جمعیت کنه‌ها و سم پاشی اماکن دامی روستایی و توزیع سم در میان آن‌ها و آموزش چهره به چهره دامداران است.
عارفی نیا افزود: امید است مجموعه اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و موجبات تقویت این گونه اقدامات که به طور مستقیم در امر سلامت انسانی دخیل است فراهم شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت